شناسهٔ خبر: 67311541 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ریسک ۵۰درصدی کشاورزی و تدوین آیین‌نامه داخلی کمیته تغییر اقلیم

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی از تدوین آیین‌نامه داخلی این کمیته در اجرای بهتر سیاست‌های مصوب در بخش کشاورزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی در دومین جلسه کمیته تغییر اقلیم وزارت جهاد کشاورزی، گفت: مسوولیت‌پذیری حقوقی و حقیقی در تغییر اقلیم موضوع بسیار با اهمیتی است. ما موظف هستیم برابر قانون، کمیته تغییر اقلیم در وزارت جهاد کشاورزی را ایجاد و برنامه مدیریت آن را تدوین و اجرایی کنیم؛ البته باید در برابر برنامه هفتم توسعه و دستگاه‌های نظارتی هم پاسخگو باشیم.

وی با بیان این که معضلات زیست‌محیطی در نتیجه حرص و ولع کشورها برای رسیدن به منابع بیشتر، روز به روز بیشتر می‌شود، افزود: رد پای پول، قدرت و سوءمدیریت سبب می‌شود تا سیاستگذاری‌ها به سمت زیان کشورهای در حال توسعه شود.

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که بخش کشاورزی فی‌النفسه دارای ۵۰ درصد ریسک است، ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع باید در تمام زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی به سمت مباحث تغییر اقلیم مانند روش‌های مبارزه، کودهای مختلف بیولوژیکی و خاک‌ورزی حفاظتی سوق دهیم تا در مجموع سازگاری و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی و مباحث مربوط به آن به‌روزرسانی شود.

نظر شما