شناسهٔ خبر: 67152015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مناف هاشمی: کمیته متولی تامین بودجه فدراسیون‌ها نیست - اکونیوز

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: ما به فدراسیون‌هایی کمک می‌کنیم که رویداد محور باشند در عین حال متولی تامین بودجه فدراسیون‌ها نیستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک امروز (چهارشنبه) در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ۱۵۷ میلیارد تومان پرداختی به فدراسیون‌ها داشتیم. هیات اجرایی مصوب کرد که بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کنیم چون سه رویداد المپیک، بازی‌های داخل سالن آسیا و بازی‌های زمستانی را در پیش داریم. مابقی بودجه کمیته ملی المپیک را برای حضور کاروان در این سه رویداد هزینه کنیم و ۴۰ روز دیگر در اولین رویداد که بازی‌های المپیک پاریس است، حاضر می‌شویم.

وی در مورد کسب سهمیه‌های المپیک گفت: در حال حاضر ۳۴ سهمیه داریم و امیدواریم در برخی رشته‌ها مانند والیبال ساحلی، شنا، سنگنوردی، تیر و کمان و دوومیدانی سهمیه بگیریم. یکی دو رشته دیگر به دنبال گرفتن سهمیه یونیورسالیتی از طریق فدراسیون‌های جهانی خود هستند. پیش‌بینی ما روی همان ۴۰ سهمیه است. کادر فنی و نفرات اعزامی مشخص شده‌اند و در بحث بودجه به کشتی نگاه ویژه‌ای داریم و در بحث پشتیبانی هم سعی کردیم این نگاه وجود داشته باشد. در کشتی آزاد و فرنگی هر کدام ۳ تا ۴ مربی داریم. پزشک، دکتر تغذیه و روانشناس هم همراه تیم‌ها حضور دارند.

سهمیه یونیورسالیتی (Universality) همان وایلد کارت است که با نگاه توسعه‌ای که کمیته بین‌المللی المپیک IOC دارد به برخی کشورها در رشته‌های خاص اعطا می‌شود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین در رابطه با رونمایی از لباس کاروان نیز توضیح داد: بستگی به تصمیم هیات اجرایی دارد، تهیه لباس کاروان نیز در حال مراحل پایانی است و منتظر تحویل لباس هستیم. حداکثر تا ۱۰ روز آینده لباس‌ها حاضر می‌شود و فقط باید از فدراسیون‌ها تاییدیه بگیریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که چه انتظارای از فدراسیون تنیس خواهید داشت؟‌ گفت: امید این است که در ۴ سال آینده اتفاقات خوبی بیافتد. در گام اول باید با توجه به عملکردی که در چهار سال گذشته و دو سال آینده دارند خودشان را برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ نشان دهند. باید در آسیا جایگاه خودمان را پیدا کنیم و سپس دنبال رنکینگ جهانی و حضور در المپیک باشیم. از لحاظ حمایتی نیز مجلس اعتبار خوبی برای ۴۰ فدراسیون در نظر گرفته که تمام این منابع دولتی است. به فدراسیون‌هایی کمک می‌کنیم که رویداد محور باشند؛ ما متولی تامین بودجه فدراسیون‌ها نیستیم.

هاشمی در مورد تیم ملی والیبال و اینکه گفته می‌شود قرارداد پائز سرمربی تیم ملی والیبال توسط کمیته ملی المپیک پرداخت شده است، گفت: بهتر خواهد بود که از مسئولین این فدراسیون سوال کنید و من خیلی علاقه‌مند نیستم. در مورد حقوق چنین چیزی نشنیدم و حتما این خبر درست نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما