شناسهٔ خبر: 67150628 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هاشمی: قرارداد پائز را کمیته المپیک پرداخت نکرده است

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ما از والیبال انتظار صعود به المپیک را داشتیم، در مورد پرداخت قرارداد پائز اقدامی توسط کمیته ملی المپیک انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سیدمناف هاشمی در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس اظهار داشت: امید و آرزوی من این است که رشته‌های دیگر هم در کشور ارتقا پیدا کنند. در هانگژو ۵ رشته ما تاریخ‌سازی کردند. در اسکیت مدال گرفتیم و در شطرنج اول شدیم و برخی دیگر نیز ارتقای رکورد داشتند.

وی ادامه داد: ما در بازی‌های آسیایی و المپیک همیشه وابسته به چند رشته بوده‌ایم. عمدتا کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری مدال‌آوری کرده‌اند و باید به سمتی برویم که رشته‌های دیگر هم مدال آور باشند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خطاب به عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس گفت: امید این است که در ۴ سال آینده اتفاقات خوبی بیفتد. انتظار نداریم که ۴ سال بعد حتماً المپیک بروید، اما امید داریم که در بازی‌های آسیایی صاحب مدال شوید. من در تنیس خاکی با این پتانسیلی که دارد، این توان را می‌بینم.

هاشمی درباره توزیع بودجه فدراسیون‌ها تصریح کرد: سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان پرداختی به فدراسیون‌ها داشتیم. در جلسات هیئت اجرایی تصویب کردیم بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کنیم، چون سه رویداد المپیک، بازی‌های داخل سالن آسیا و بازی‌های زمستانی را در پیش داریم. همچنین باید مابقی بودجه کمیته ملی المپیک را برای حضور کاروان در این سه رویداد هزینه کنیم و ۴۰ روز دیگر در اولین رویداد المپیک که پاریس است حاضر می‌شویم. 

وی در مورد کسب سهمیه‌های المپیک گفت: در حال حاضر ۳۴ ورزشکار داریم و امید داریم در برخی رشته‌ها مانند والیبال ساحلی، شنا، سنگ‌نوردی، تیر و کمان و دوومیدانی نیز سهمیه بگیریم. یکی دو رشته دیگر به دنبال گرفتن وایلد کارت از طریق فدراسیون‌های جهانی خود هستند. پیش‌بینی ما روی همان ۴۰ سهمیه است. کادر فنی و نفرات اعزامی مشخص شده‌اند. در بحث بودجه به کشتی نگاه ویژه‌ای داریم و در بحث پشتیبانی هم سعی کردیم این نگاه وجود داشته باشد. در کشتی آزاد و فرنگی هرکدام ۳ تا ۴ مربی داریم. پزشک، پزشک تغذیه و روانشناس هم همراه تیم‌ها حضور دارند. 

سرپرست کاروان ایران در المپیک پاریس در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است کمیته ملی المپیک رونمایی از لباس کاروان داشته باشد؟ اظهار داشت: بستگی به تصمیم هیئت اجرایی دارد. تهیه لباس کاروان در مراحل پایانی است. منتظر تحویل لباس هستیم تا تاییدیه آن را از سمت فدراسیون‌ها بگیریم. 

هاشمی درباره انتظار از والیبال برای صعود به المپیک و اینکه گفته می‌شود قرارداد پائز سرمربی برکنار شده تیم ملی والیبال توسط کمیته ملی المپیک پرداخت شده، گفت: ما از والیبال همین انتظار را داشتیم. در مورد پرداخت قرارداد پائز توسط کمیته ملی المپیک چنین چیزی نشنیده‌ام و حتما این خبر درست نیست.

او در مورد انتظار کمیته ملی المپیک از تنیس گفت: در گام اول باید با توجه به عملکردی که در چهار سال گذشته و دو سال آینده دارند خودشان را برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ نشان دهند. باید در آسیا جایگاه خودمان را پیدا کنیم و سپس دنبال رنکینگ جهانی و حضور در المپیک باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما