شناسهٔ خبر: 67151571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مراسم استقبال از محرم در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: اردبیل- شهردار اردبیل گفت: مراسم باشکوه استقبال از ماه محرم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب اردبیل و عموم مردم، ۱۲ تیر در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی مراسم استقبال از ماه محرم که با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی و مداحان پیشکوت استان و ریش سفیدان محلات ششگانه برگزار شد، اظهار کرد: مراسم استقبال از ماه محرم باحضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و عموم مردم به همراه تجلیل از پیرغلامان حسینی ۱۲ تیرماه در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: احیای فرهنگ عزاداری سنتی اردبیل از دیگر برنامه شهرداری برای ماه محرم امسال است که این مراسم در شأن اردبیل دارالارشاد و حسینی اجرا می‌شود.

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه سال های طولانی است شهرداری اردبیل اقدام به برگزاری آئین باشکوه استقبال از محرم در اردبیل می کند، افزود: عزاداری برای امام حسین (ع) دفع‌کننده تمام بلایا و از بین برنده آثار گناهان است.

صفری اظهار کرد: عشق به امام حسین (ع) نه تنها بشریت را در مسیر سلامت روحی و نفسانی قرار می‌دهد بلکه زمینه حریت و آزادگی آنها را مهیا می‌کند.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ برگزاری چنین مجالس و محافلی نه تنها ذخیره شب قبر بوده بلکه بسیاری از انسان‌های بی‌خبر را در مسیر عشق به امام حسین (ع) و وفای یاران باوفایش هدایت و رهنمون کرده است.

همچنین در ادامه این جلسه سید ابراهیم میرعباس زاده دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: ۲۶ ذی الحجه مراسم طشت گذاری در اردبیل اجرا و تجلیل از پیرغلامان باحضور محلات مراسم استقبال از محرم برگزار می‌شود.

جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم در این جلسه بیان کرد: محله محوری و حضور پیرغلامان حسینی در عزاداری ها و مراسم های حسینی محوریت برنامه های مراسم استقبال از ماه محرم در اردبیل است.

نظر شما