شناسهٔ خبر: 67151481 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایران و پاکستان رفع موانع گمرکی در تجارت مرزی را بررسی کردند

رئیس گمرک ایالت بلوچستان پاکستان در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته درباره به همکاری نزدیک برای حل مسائل گمرکی با هدف افزایش تجارت دوجانبه میان دو کشور همسایه اطمینان داد.

صاحب‌خبر -

ایران و پاکستان رفع موانع گمرکی در تجارت مرزی را بررسی کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «حسن درویش وند» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان روز چهارشنبه با «محمد یعقوب ماکو» رئیس جدید گمرک این ایالت دیدار کرد و پیرامون آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه بویژه مراودات مرزی، گمرکات و سایر موانع پیش روی تجارت فی مابین میان دو کشور همسایه گفتگو کرد.
طرفین در این دیدار مسائل مربوط به گمرکات دو کشور، نقش گمرک در توسعه روابط دو کشور همسایه، برنامه‌های مشترک دو استان همجوار برای بهبود عملکرد گمرکات مشترک و دیدار‌های فنی میان طرفین در جهت روان سازی و توسعه مبادلات تجاری را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
حسن درویش وند سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان در این دیدار گفت: با توجه به توافق ایران و پاکستان برای افزایش حجم تجارت سالانه به ۱۰ میلیارد دلار در جریان سفر شهید آیت الله رئیسی به اسلام آباد در اوایل اردیبهشت ماه امسال، گمرکات دو کشور نقش بسزایی در تحقق این هدف دارند که در این راستا ضروری است سیستم گمرک در مرز‌های مشترک بیش از پیش تجهیز شود.
وی همچنین با اشاره به تصمیم ایران و پاکستان برای شبانه روزی کردن فعالیت گذرگاه‌های مرزی اعلام داشت: این رویکرد ضرورت افزایش همکاری میان گمرکات دو کشور همسایه را بیش از پیش افزایش داد.

نظر شما