شناسهٔ خبر: 68396934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پی یورش گسترده اشغالگران

گردان‌های القدس عملیات جدیدی را در کرانه باختری کلید زد

سپیده حسینی

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین آغاز عملیات «وحشت از اردوگاه‌ها» را اعلام کرد، همچنین این جنبش به همراه جنبش مجاهدین تاکید کردند که عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی با هدف تسلیم کردن کرانه باختری انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پس از آنکه رژیم صهیونیستی آغاز عملیات نظامی گسترده در شمال کرانه باختری را اعلام کرد، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش عملیات موسوم به «وحشت از اردوگاه‌ها» را در محورهای درگیری در کرانه باختری آغاز کردند.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، این گردان‌ها در بیانیه خود تاکید کردند: دشمن پس از شکستش در طول ۱۰ ماه گذشته در مقابل نیروهای مردمی ما در غزه و کرانه باختری، اکنون در جستجوی یافتن تصویری از پیروزی نیروهایش را جمع کرده اما نیروهای ما آماده هستند و دشمن طعم ترس از اردوگاه‌ها را خواهد چشید و سربازانش خواهند دید چه جهنمی در انتظارشان است.

در همین چارچوب جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر و جنایتکار اسرائیلی در جنگی علنی، حملات فراگیری را علیه شهرهای شمال کرانه باختری و اردوگاه‌های آن آغاز کرده است.

این جنبش در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: دشمن سعی دارد فشار درگیری را به کرانه باختری منتقل کند تا شرایط میدانی جدیدی را با هدف تسلیم کردن کرانه باختری و الحاق آن به اراضی اشغالی تحمیل کند.

جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: این حمله نظامی گسترده در چارچوب طرح‌های دشمن برای تحمیل کنترل خود بر شهر قدس و مسجد الاقصی آغاز شده اما رزمندگان گردان‌های القدس در کرانه باختری برای مقابله با این حمله مجرمانه دشمن اشغالگر، وارد وحشیانه‌ترین درگیری‌ها شده است.

 این جنبش در پایان نیز رژیم صهیونیستی را مسؤول پیامدهای این جنگ دانست و از جامعه جهانی خواست برای متوقف کردن این کشتارها و نقض‌ها اقدام فوری را در پیش بگیرد.

حمله به کرانه باختری بخشی از جنگ علنی است

جنبش مجاهدین فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله نظامی گسترده‌ای که کابینه نازی دشمن در شمال کرانه باختری انجام می‌دهد، در چارچوب طرح‌های صهیونیستی بزرگی علیه موجودیت ملت فلسطین و مساله و مقدسات آنها است.

مجاهدین در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: حمله اسرائیل به کرانه باختری بخشی از جنگ علنی کابینه فاشیستی نتانیاهو است که در سایه تداوم نسل‌کشی‌ فلسطینی‌های مقاوم در نوار غزه، علیه کل ملت فلسطین انجام می‌شود.

این جنبش همچنین دولت آمریکا را به دلیل نظارت و حمایتش از تروریسم و جنایات رژیم نازی که با نادیده گرفتن تمامی اصول و ملاحظات قطعنامه‌ها و یا نهادهای بین‌المللی صورت می‌گیرد، مسؤول کامل این حمله وحشیانه جدید علیه ساکنان کرانه باختری دانست.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه نیروهای مقاومت فلسطین در جنین و طولکرم واقع در کرانه باختری اشغالی آغاز کرد که در نتیجه آن ۲ فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع در ارتش این رژیم مدعی شدند که «عملیات نظامی فعلی در کرانه باختری بزرگترین عملیات ۲۲ سال گذشته است و هزاران سرباز برای اجرای این عملیات انتخاب شدند و پیش‌بینی می‌شود چند روز ادامه یابد».

انتهای پیام

نظر شما