شناسهٔ خبر: 67151027 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به تذکر عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: در بودجه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، ، رحمت الله نوروزی (نماینده مردم علی آباد و عضو فراکسیون کارگری مجلس) در نشست علنی مجلس، طی تذکر شفاهی خود خطاب به دولت گفت: بازنشستگان با مشکلات متعددی مواجه هستند، تأکید امام و رهبری بر این بود که سفره مردم کوچک نشود، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ حکم‌های فرهنگیان از سال ۱۴۰۰ لحاظ نشده است. 

حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این نماینده گفت: در بودجه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است که اجرایی شود، اینکه ما گفته‌ایم حقوق بازنشستگان بر اساس ۹۰ درصد حقوق شاغلین پرداخت می‌شود برای این است که شاغلین ۱۰ درصد کسورات دارند که شامل حال بازنشستگان نمی‌شود که به مدت ۳ سال انجام شود، اینکه برای مدت ۳ سال انجام شود در برنامه هفتم تعریف شده است. 

نایب رئیس مجلس دوازدهم ادامه داد: شورای نگهبان و مجمع تشخیص در برنامه هفتم برای مبالغ ایراداتی گرفت که برطرف شد که اگر برنامه ابلاغ شود و دولت آیین‌نامه را به تصویب برساند، اجرایی خواهد شد. بازنشستگان کشوری دغدغه‌ای نداشته باشند، از دولت هم خواستاریم در این خصوص اطلاع‌رسانی کند و به بازنشستگان توضیح دهد تا آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

نظر شما