شناسهٔ خبر: 67150500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارشناس مسائل سیاسی:

کاندیداها نباید انتخابات را صحنه جنگ و قدرت کنند

طاها اعتمادی

کارشناس مسائل سیاسی بر لزوم حفظ اخلاق در مصاحبه‌ها، مناظرات و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: کاندیداها نباید انتخابات را صحنه جنگ و قدرت کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی نظری در گفت‌وگو با ایسنا توصیه‌هایی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ارائه کرد و افزود: کاندیداها در فضای مجازی به یکدیگر تهمت و افترا نزنند، اخلاق سیاسی در مناظرات را رعایت کنند و شعار های توخالی و بیهوده برای مردم ندهند.

وی معیار های انتخاب اصلح را تشریح کرد و افزود: فرد اصلح کسی است که اصل را فدای فرع نکند، فسادستیز، شایسته سالار، ساده‌زیست باشد، رفع فقر و مدیریت فضای مجازی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و در این راستا نیز مردم باید برای انتخاب اصلح با ملاک هایی که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب برای رییس جمهور عنوان کرده‌اند، ویژگی های نامزدهای انتخاباتی را تطبیق داده و مقایسه کنند.

وی ادامه داد: ستادهای انتخاباتی باید فضای سالمی را برای انتخابات ایجاد کنند.

نظری به دیپلماسی قوی و عزتمندانه رییس جمهور آینده تاکید کرد و افزود: رییس جمهور و وزیر امور خارجه آینده باید در راستای تشکیل کشور رسمی فلسطین و خاورمیانه جدید، دیپلماسی میدان را همچون شهید امیرعبداللهیان ادامه دهند.

وی مهم‌ترین مشکل درونی کشور را اقتصاد دانست و ادامه داد: مهم ‌ترین مسئله بیرونی کشور معادلات خاورمیانه است و رییس‌جمهور آینده باید برای حل مشکلات اقتصادی، تضمین امنیت و دیپلماسی با کشورهای منطقه تیم قوی و منسجمی داشته باشد.

وی به حفظ فضای احساسات، معرفت و مظلومیت رییس جمهور تا ایام انتخابات تاکید کرد و افزود: ما باید از طریق رسانه‌ها این فضای گفتمانی را تا انتخابات نگه‌داریم و انتخابات را مکمل حضور مردم در حماسه تشییع پیکر شهدای خدمت بدانیم چرا که مردم با حضور میلیونی خود در تشییع شهدای خدمت نشان دادند، قدردان مسئولان کارآمد هستند.

کارشناس مسائل سیاسی به فضاسازی سطح شهر توسط ارگان های حکومتی تاکید کرد و افزود: شهرداری‌ها بویژه شهرداری کلانشهر تبریز باید با ایجاد برنامه های فرهنگی و سیاسی در اماکن مختلف شهر از جمله مرقد مطهر شهید آیت الله آل‌هاشم فضای احساسی و سیاسی را در سطح جامعه حفظ کنند.

انتهای پیام

نظر شما