شناسهٔ خبر: 67150190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ناتو تصمیم مجارستان برای عدم حمایت از اوکراین را پذیرفت

دبیرکل ناتو اعلام کرد که این ائتلاف تصمیم مجارستان برای شرکت نکردن در طرح حمایت از اوکراین توسط کشور‌های عضو ناتو را می‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم مجارستان برای شرکت نکردن در ماموریت ناتو برای هماهنگی کمک به اوکراین را می‌پذیرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، این بیانیه پس از گفتگو با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در بوداپست، اعلام شد. استولتنبرگ در این خصوص گفت: نخست وزیر مجارستان به صراحت اعلام کرده است که این کشور در این تلاش‌ها شرکت نخواهد کرد و من نیز این موضع را پذیرفته ام. مجارستان و من بر سر شرایط عدم مشارکت بوداپست در تلاش برای حمایت از اوکراین به توافق رسیده ایم.

استولتنبرگ همچنین تاکید کرد که توافق مبنی بر عدم شرکت مجارستان در ماموریت ناتو در اوکراین تصریح می‌کند که بوداپست مانعی در تصمیم گیری سایر اعضای این ائتلاف نخواهد داشت.

اوربان نیز در این خصوص گفت: من از دبیرکل خواستم تا توضیح دهد که تمام عملیات نظامی ناتو در خارج از قلمرو ائتلاف مطابق با قوانین و سنت‌های ناتو، فقط می‌تواند داوطلبانه باشد، در مذاکرات امروز، این موضوع تأیید شد و مجارستان تضمین‌های لازم را دریافت کرد.

پیش از این نخست وزیر مجارستان ایده اعطای وام ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین با تضمین کشور‌های اروپایی را به سخره گرفته و آن را عالی توصیف کرده بود.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما