شناسهٔ خبر: 67149812 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خزعلی:

جلوگیری از مصرف دخانیات باید از مدارس آغاز شود

خزعلی: معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد سلامت گفت: فرهنگسازی در خصوص جلوگیری از مصرف دخانیات باید از مدارس آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نشست هم اندیشی و بررسی مسائل و آسیب‌های مصرف دخانیات در زنان و کودکان با حضور نمایندگان جمعیت مبارزه با مصرف دخانیات ایران و مرکز تحقیقات کنترل دخانیات برگزار شد.

در این نشست نمایندگان جمعیت مبارزه با مواد مخدر ضمن اشاره به آمارهای مجامع بین المللی و افزایش میزان مصرف دخانیات در بین زنان ایرانی به تبیین نتایج پژوهش‌هایی از جمله تأثیر دود سیگار بر جنین همچنین تحلیل محتوایی بازنمایی مصرف دخانیات در فیلم‌ها و سریال‌ها در صدا و سیما، شبکه‌های نمایش خانگی و مقایسه آن با برخی سریال‌های خارجی پرداختند.

انسیه خزعلی در ادامه این نشست به لزوم فرهنگ‌سازی و ارتقا سواد سلامت در خصوص مسئله دخانیات از مدارس و دانش آموزان اشاره کرد.

وی استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط طرح‌های در حال اجرای معاونت مانند خانواده و سلامت و سبک زندگی را به عنوان محلی که می‌توان این آموزش‌ها را در آن گنجاند نام برد.

خزعلی در ادامه ضمن اشاره به وجود قوانین بازدارنده به لزوم اصلاح و یا تشدید قوانین حاکم بر پخش فیلم‌ها و سریال‌ها، شبکه نمایش خانگی و فضای مجازی تاکید کرد و تعیین متولی مشخص را در جلوگیری و یا کاهش مصرف دخانیات مؤثر دانست.

انتهای پیام/

نظر شما