شناسهٔ خبر: 67149683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار وزیر صمت:

رئیس‌جمهور شهید دست مفسدان را در عرصه‌های گوناگون قطع کرد

محدثه مهدوی

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رئیس جمهور شهید، فسادستیز بود و دست مفسدان را در عرصه‌های گوناگون قطع کرد، افزود: یکی از اموری که تعلل در کارها ایجاد می‌کند، وجود فساد در بدنه مجموعه‌های مربوط به دولت است. این شهید خدمت خستگی ناپذیر بود و با توجه به ظرفیت‌ها، اولویت سنجی داشت و این اولویت‌سنجی در عرصه‌های صمت بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۲۳ خردادماه در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت به مردم ایران و دولتمردان، گفت: شهید خدمت در عرصه مدیریت، مسیر جدیدی را ریل‌گذاری کرد و توانست در عرصه مدیریت اسلامی، الگو شود.

امام جمعه رشت افزود: در استان گیلان پروژه‌های رها شده بسیاری داریم، مانند دانشکده علوم پزشکی که ۲۵ سال از ساخت ابنیه آن می‌گذرد ضمن اینکه اکثر بیمارستان‌های استان عمری ۱۰۰ ساله دارند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی مانند راه آهن رشت - کاسپین با مشقت بسیار تکمیل شد و راه آهن رشت - آستارا نیز به علت هزینه بالای تملک اراضی از پروژه‌های پرهزینه خواهد بود، تصریح کرد: با تکمیل این خط ریلی کریدور شمال - جنوب تکمیل شده و اروپای شرقی به آسیای میانه متصل می‌شود و جمعیت سه میلیاردی از این پروژه متنفع خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه گیلان روزی قطب صنعت بود و در شهرستان‌های لوشان، رودبار و منجیل ۵۰۰۰ کارگر مشغول فعالیت بودند، خاطرنشان کرد: به علت برخی مسائل با چالش‌هایی در این بخش مواجه هستیم، زیرا گیلان استانی گردشگرپذیر است و به دلیل داشتن دشت، جلگه، دریا و کوهستان، صنعت ما خوابیده است و این مزیت بهانه‌ای شد تا صنایع گیلان شکست بخورند.

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: فرصت‌های بسیار خوبی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر در گیلان وجود دارد که می‌تواند اقتصاد استان را شکوفا کند.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد در این سفر مساعدت‌های لازم را به بخش‌های تجارت و صنعت داشته باشیم و این مهم را می‌توان به اتکای نیروی انسانی توانمند برطرف کرد.

وزیر صمت گفت: گیلان استان تجارت است و با بهره‌مندی از وجود بندر و از طریق بندرانزلی و مرزهای دریایی، جاده‌ای و ریلی گذرگاه مهمی در تجارت است.

علی آبادی با اشاره به امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا عنوان کرد: امروز مباحث مهمی در حوزه بازرگانی و تجارت با فعالان اقتصادی برای رونق اقتصادی در استان مطرح خواهیم کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز با اشاره به مشکلات برق صنایع استان گفت: در حال حاضر برق صنایع نوبت‌بندی شده است و باید مدیریت برق به استان سپرده شود.

وی ادامه داد: ظرفیت بنادر استان گیلان ۱۵ میلیون تن است که در حال حاضر از دو میلیون تن این ظرفیت استفاده می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما