شناسهٔ خبر: 67149450 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اردن حمله صهیونیست‌های افراطی به مسجد الاقصی را محکوم کرد

اردن حمله امروز ده‌ها شهرک‌نشین افراطی صهیونیست برای برپایی مراسم دینی به صحن‌های مسجدالاقصی در قدس شرقی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عمون نیوز، وزارت امور خارجه و اتباع خارجی اردن حمله امروز صدها شهرک‌نشین صهیونیست برای برپایی مراسم یهودی به صحن‌های مسجدالاقصی در قدس شرقی را محکوم کرد. 

اردن اعلام کرد این اقدامات تحریک‌آمیز در این مکان شریف و حضور گسترده افراط‌گرایان در شهر قدیمی بیت‌المقدس اشغالی و در دروازه‌های مسجد و نیز ممانعت از ورود نمازگزاران به این مسجد، حرمت آن را  نقض می‌کند.
 
این وزارتخانه این اقدامات را بخشی از سیاست سیستماتیک اسرائیل توصیف کرد که آشکارا قوانین بین‌المللی و تعهدات خود  را به عنوان نیروی اشغالگر قدس نادیده می‌گیرد.
 
سفیان القضاه، سخنگوی این وزارتخانه هشدار داد که این هتاکی‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز محکوم است و ناقض وضعیت قانونی و تاریخی موجود در قدس اشغالی و اماکن مقدس آن و نقض قوانین بین‌المللی است.
 
القضاه تأکید کرد که مسجدالاقصی عبادتگاهی منحصراً برای مسلمانان است. وی تأکید کرد که اسرائیل هیچ حاکمیتی بر این مسجد یا بر بیت‌المقدس شرقی اشغالی و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی آن ندارد.
 
القضاه همچنین بر لزوم احترام به اختیارات اداره وقف بیت‌المقدس وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی اردن که تنها مرجعی است که مسئولیت مدیریت کلیه امور مسجد الاقصی را بر عهده دارد، تأکید کرد. 

 اداره اوقاف اسلامی فلسطین اعلام کرد ۵۹۰ شهرک‌نشین و افراطی یهودی تحت حمایت پلیس رژیم اشغالگر قدس به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند. اداره اوقاف اسلامی در قدس همچنین خبر داده از ابتدای سال جاری میلادی حدود ۱۲۰ هزار شهرک‌نشین به صورت غیرقانونی وارد صحن‌های مسجد الاقصی شده‌اند.

خبرگزاری رسمی فلسطینی «وفا» نوشت شهرک‌نشینان صهیونیست به مناسبت عیدی یهودی وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند و مراسم تلمودی را انجام دادند.

نظامیان صهیونیست همچنین به‌عنوان بخشی از محدودیت‌ها، از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی جلوگیری کردند و راه‌های منتهی به مسجد الاقصی را بستند تا به شهرک‌نشینان اجازه ورود به مسجد را بدهند.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفت اکتبر ارتش این رژیم عملیات‌ها و یورش‌های خود را به کرانه باختری افزایش داده است که منجر به شهادت ۵۴۴ نفر از جمله ۱۳۳ کودک و زخمی‌شدن بیش از ۵۲۰۰ نفر دیگر در کرانه باختری شده است.

انتهای پیام

نظر شما