شناسهٔ خبر: 67149385 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

لاماری ایما برقی + مشخصات فنی و قیمت

صاحب‌خبر -

شرکت آرین پارس موتور از لاماری ایما برقی – Lamari Eama EV در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی کرد. مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو چیست؟

لاماری ایما به‌عنوان یکی از کراس اوورهای پرفروش بازار کشورمان از نسخه تمام برقی خود در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد و قبلا هم افتخار ملاقات با لاماری ایما هیبریدی را داشتیم. این لاماری برقی حالا با مشخصات فنی جدید به میدان آمده تا پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی باشد. در آخرین مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز به معرفی خودروی برقی آرین پارس موتور می‌پردازیم.

لاماری ایما EV رونمایی شد

بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز با تنوع و تعدد خودروهای خود آغاز به کار کرد تا ما را با جدیدترین محصولات خودروسازان داخلی آشنا کند. علاوه بر فونیکس اف ایکس برقی و نتا U که در این نمایشگاه رونمایی شد، شرکت آرین پارس موتور موفق شد یکی از مهم‌ترین گزینه‌های روی میز خود را با پیشرانه برقی و امکانات رفاهی و ایمنی جدید رونمایی کند. این خودروساز تمام تمرکز خود را روی تولید و عرضه محصولات تماما برقی گذاشته و تلاش می‌کند در مسیر شکوفایی صنعت ماشین‌های برقی به نوآوری مد نظر خود برسد. بیایید نگاهی تازه به لاماری ایما برقی بیندازیم و زیر و بم این کراس اوور شیک و اسپرت را بررسی کنیم.

مشخصات پیشرانه برقی لاماری ایما

نام اصلی کراس اووری که امروز تحت عنوان لاماری ایما می‌شناسیم، فورتینگ لیتینگ است که در کارخانه دانگ فنگ چین به مرحله تولید و توسعه می‌رسد. علاوه بر این برای برخی از بازارهای صادراتی، نام فرایدی EV انتخاب شده است. لاماری برقی روی پلتفرم ENA-E سوار شده و طرح کلی اتاق آن تفاوتی از نظر ظاهری با نسخه بنزینی ندارد.

لاماری ایما برقی لاماری ایما برقی

زیر کاپوت ایما الکتریکی یک پیشرانه برقی محور جلو تعبیه شده که توان انتقال 200 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن‌متر گشتاور را به کف جاده دارد. امری بدیهی است که چنین تولید قدرتی نیاز به پشتوانه قوی دارد و باید باتری منتخب آن ظرفیت بالایی داشته باشد. به همین خاطر است که دانگ فنگ از باتری لیتیومی 85.9 کیلووات‌ساعتی بهره برده تا لاماری بتواند با شرایط استاندارد CLTC مسافتی به طول 630 کیلومتر را بپیماید.

از آنجایی که ظرفیت پکیج باتری زیاد است، مدت زمان شارژ آن با برق خانگی حدود 15 ساعت تخمین زده شده است. با شارژ DC یا سریع هم 37 دقیقه زمان نیاز است تا قسمت بزرگی از ظرفیت برق باتری تأمین شود. از دیگر ویژگی‌های فنی کراس اوور محبوب بازار ایران می‌توان به سیستم انتقال قدرت مختص خودروهای الکتریکی و سامانه خنک‌کننده مایع اشاره کرد. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون بوده و در عقب از نوع مولتی لینک مستقل است.

امکانات رفاهی و ایمنی لاماری برقی

با نگاهی به مشخصات رفاهی و ایمنی لاماری ایما برقی به این نتیجه می‌رسیم که این کراس اوور نوظهور الکتریکی می‌تواند نیازهای طیف وسیعی از مشتریان علاقه‌مند به آپشن‌های رفاهی را برآورده کند. امکانات نسبتا مدرن و تجهیزات ایمنی سطح بالا، لاماری را تبدیل به یک نمونه محبوب در بازار کشورمان کرده است.

لاماری ایما برقی - نمای فرمان و داشبورد لاماری ایما برقی - نمای فرمان و داشبورد

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی می‌توان به ترمز پارک برقی، اتوهلد، انواع ایربگ، رادار بین خطوط، ترمز اضطراری، کروز کنترل ACC، رادارهای نقطه کور و هشدار تصادف از جلو، کنترل کشش و کنترل پایداری، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، دستیار کمکی حرکت بین خطوط، تنظیم برقی 10 و 4 حالته صندلی‌های جلو، تنظیم آینه اتوماتیک در حرکت به عقب، نمایشگر مولتی‌مدیا 10.25 اینچی لمسی، ورود و استارت بدون کلید، دی لایت و اتولایت، دوربین 360 درجه و دوربین عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف پانوراما اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

چهره لاماری ایما به‌عنوان یک کراس اوور چینی، جوان‌پسند و اسپرت است. چینی‌ها طی سال‌های اخیر از زبان طراحی جدیدی برای محصولات خود بهره برده‌اند که می‌توان یک نمونه از آن را بهره‌گیری از نوار باریک چراغ‌های ال ای دی دانست. از این زبان طراحی پیش‌تر برای کی ام سی کی 7 و ام وی ام ایکس 22 استفاده شده است.

قسمت جلوپنجره شباهت زیادی به کراس اوور کی ام سی K7 دارد و زیر جلوپنجره، تورفتگی داشته و چراغ‌های روشنایی در گوشه سپر قرار گرفته‌اند. نمای جانبی و عقب لاماری شباهت‌های یک کراس اوور لوکس اروپایی را می‌دهد و تقلید چینی‌ها از شرکت‌های خودروسازی بزرگ نظیر جگوار و پورشه به‌وضوح دیده می‌شود.

طراحی داخلی و کابین لاماری برقی

نمای ظاهری لاماری برقی حس و حال یک خودروی اسپرت و جوان پسند را به شما القا خواهد کرد؛ در صورتی که با ورود به کابین، المان‌های لوکس و مجللی را می‌بینیم که با ذات اسپرت بودن در تضاد است. کاربرد صفحه نمایش‌های به هم پیوسته که داشبورد را پوشانده و درگیر کرده‌اند، برای سیستم‌های اطلاعات سرگرمی و نشانگرها است.

لاماری ایما برقی - داخل کابین لاماری ایما برقی - داخل کابین

به‌طور کلی الگوی طراحی کابین لاماری مینیمالیستی است و به همین دلیل، دکمه‌های کمی را درون کابین مشاهده خواهید کرد. همچنین سبک کلی طراحی کابین این کراس اوور چینی شبیه محیط داخلی خودروهای مرسدس بنز بوده و به‌نظر می‌رسد دانگ فنگ به این موضوع توجه داشته است.

دریچه‌های تهویه هوا شباهت کامل با مرسدس بنز داشته و فرمان خودرو و اهرم تعویض دنده هم زیبا و لوکس هستند. فرمان دی کات را به موارد فوق اضافه کنید. در کل، کابین لاماری برقی لوکس و شکیل است و احساس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند.

قیمت لاماری ایما الکتریکی

یکی از مولفه‌های تأثیرگذار برای مشتریان ایرانی، قیمت خودرو است. لاماری نسخه بنزینی در بازار آزاد با قیمت دو میلیارد تومان به فروش می‌رسد؛ حال آن‌که قیمت کارخانه‌ای آن کمتر خواهد بود. همچنین قیمت لاماری ایما برقی هنوز به‌طور دقیق و رسمی مشخص نشده، اما می‌توان محدوده یک میلیارد و 700 میلیون تومان را برای آن در نظر گرفت. با توجه به این قیمت می‌توان گفت که خودرو کراس اور برقی ریرا ارزان‌تر از محصول آرین پارس موتور خواهد بود.

همچنین بخوانید:
نتا جی تی – Neta GT + مشخصات فنی و قیمت تاکسی برقی کی ام سی – KMC e-Taxi + مشخصات فنی و قیمت فونیکس FX برقی پا به نمایشگاه خودرو شیراز گذاشت + عکس

نظر شما