شناسهٔ خبر: 67142797 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

فولکس واگن تالاگون ۲۰۲۴، قدرتمند و مدرن‌تر از قبل به میدان آمد

صاحب‌خبر -

کراس اوور فول سایز فولکس واگن تالاگون ۲۰۲۴، جدیدترین محصول این شرکت آلمانی برای بازار چین است که حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبا دارد.

شرکت آلمانی فولکس واگن به‌عنوان بزرگترین خودروساز اروپا، چند سالی است که بخش اعظمی از خط تولید محصولات خود را به کشور چین منتقل کرده و در این بین محصولات زیادی را به‌صورت جوینت ونچر مخصوص بازار این کشور تولید و عرضه کرده است. کراس اوور فولکس واگن تالاگون نیز از این قاعده پیروی می‌کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی و بررسی مشخصات کامل این کراس اوور جذاب می‌پردازیم.

فولکس واگن تالاگون ۲۰۲۴؛ جدیدترین محصول آلمانی بازار چین

نمای جلو فولکس واگن تالاگون ۲۰۲۴ نمای جلو فولکس واگن تالاگون ۲۰۲۴

این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ میلادی و در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای چین معرفی شد. همان‌طور که اشاره کردیم تالاگون در کشور چین و در کارخانه مشترک فولکس واگن و فاو (FAW) تولید می‌شود. نسخه جدید این خودرو با نام تالاگون ۲۰۲۴ شناخته می‌شود که در واقع فیس لیفت آخرین نسل از این کراس اوور است.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب ۵۱۵۲، ۲۰۰۲ و ۱۷۹۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۹۸۰ میلی‌متر است. هرچند این ابعاد تداعی کننده خودروهای شاسی بلند مید سایز است، اما خود تولیدکننده، تالاگون را در دسته کراس اوورهای فول سایز قرار داده است. برای درک بهتر ابعاد این خودرو پیشنهاد می‌کنیم مطلب مقایسه خودروهای شاسی بلند و کراس اوور را در گجت نیوز مطالعه کنید.

این خودرو در دو نسخه شش و هفت نفره عرضه می‌شود. ظرفیت صندوق بار خودرو در نسخه شش‌نفره ۹۴۲ لیتر و در نسخه هفت‌نفره ۸۸۰ لیتر است. همچنین تالاگون جدید با رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی عرضه می‌شود.

مشخصات فنی Volkswagen Talagon 2024

تالاگون بسته به قیمت با دو پیشرانه مختلف در چین عرضه می‌شود. نسخه پایه از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با قدرت ۲۱۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد که شتاب صفر تا صد آن ۹.۲ ثانیه است. اما نسخه پرچمدار این خودرو با یک پیشرانه ۲.۵ لیتری VR6 توربو با قدرت ۲۹۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر عرضه شده که شتاب صفر تا صد آن در ۸.۲ ثانیه انجام می‌شود. پیشرانه‌های VR شکل که ترکیبی از موتورهای خطی و V شکل هستند، جزو ابداعات فولکس واگن بودند و قبلاً به‌طور گسترده‌ای توسط این شرکت استفاده می‌شدند؛ اما در حال حاضر تالاگون و آئودی Q6 مخصوص بازار چین، تنها خودروهایی هستند که از این نوع پیشرانه استفاده می‌کنند.

امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور تالاگون جدید

نمای داخلی فولکس واگن تالاگون ۲۰۲۴ نمای داخلی فولکس واگن تالاگون ۲۰۲۴

فولکس واگن تالاگون ۲۰۲۴ در نسخه فول از آپشن‌هایی مانند نمایشگر مرکزی ۱۲ اینچی، کلاستر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم تغییر حالت رانندگی (Drive Mode)، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو و ساب، گرم‌کن غربیلک فرمان، ترمز پارک برقی و اتوهلد (Auto Hold)، نورپردازی داخلی ۳۰ رنگ، ماساژور برای صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، صندلی برقی راننده و سرنشین به‌همراه گرم‌کن و سردکن، صندلی‌های عقب مجهز به گرم‌کن و ماساژور و سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته مثل کروز کنترل تطبیقی ​​(AAC)، هشدار برخورد از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، تشخیص نقطه کور (BSD)، هشدار خروج از خط (LDW)، سیستم پایش حالت راننده (DMS)، رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDW)، دستیار حفظ حرکت بین خطوط (LKA) و رادار هشدار تغییر لاین (LCA) بهره می‌برد.

قیمت جهانی

فولکس واگن تالاگون ۲۰۲۴ نسبت به نسخه قبلی، ۶ هزار دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است. همچنین این خودرو در ۱۲ تیپ مختلف با قیمت پایه ۲۶۱,۹۰۰ یوآن معادل 36 هزار و 100 دلار تا ۳۶۱,۹۰۰ یوآن معادل 50 هزار دلار در چین به فروش می‌رسد.

فاو-فولکس‌ واگن برای سال ۲۰۲۴، هدف فروش ۱.۹ تا ۲ میلیون دستگاه خودرو را تعیین کرده است. این شرکت در سال گذشته و تنها در چین، ۱.۹ میلیون دستگاه خودرو به فروش رساند که نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش ۴.۸ درصدی را نشان می‌داد. لازم به ذکر است تالاگون در چهار ماه نخست سال جاری در چین ۷ هزار دستگاه فروخته است و با این کاهش قیمت، جوینت ونچر فاو-فولکس واگن قصد افزایش فروش آن را دارد.

این خودرو از نظر امکانات و سگمنت شباهت زیادی به اکستریم VX مونتاژی مدیران خودرو دارد که پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی این خودرو را نیز در گجت نیوز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
مشخصات فنی و امکانات سرس HM7، شاسی بلند جدید ماموت خودرو غول آفرودی BYD با طراحی متفاوت از خودروهای معمول در راه است + عکس نسخه چینی جی کلاس فقط 800 میلیون تومان قیمت دارد؛ با شاسی بلند آفرودی BAW BJ212 آشنا شوید

نظر شما