شناسهٔ خبر: 67149265 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دریادار سیاری: شرکت در انتخابات قدرت نرم ما را نشان می‌دهد

تهران- ایرنا- معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت در انتخابات قدرت نرم ما را نشان می دهد بنابراین در کنار قدرت سخت ما می‌تواند بازدارندگی کشور را در مقابل همه تهدیدات و آینده تضمین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش روز چهارشنبه در اولین همایش مسئولان روابط عمومی ارتش که در مرکز همایش های کوثر در سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد درباره قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح کشور گفت: بازدارندگی یعنی اینکه ما این‌قدر توان نظامی داشته باشیم که کسی جرأت تعرض به این آب و خاک را نداشته باشد؛ این بازدارندگی از دو عامل قدرت سخت و قدرت نرم تشکیل شده است، ما در قدرت سخت در این کشور با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم‍ها به جایگاه بسیار خوبی رسیده‍ایم بطوری‍که دشمن امروز جرأت تهدید و اقدام نظامی علیه ما را ندارد. 

وی  با بیاان این که در حوزه قدرت نرم دشمن می‌خواهد با تسلط بر مغزها و قلب‍ها به پیروزی برسد. لذا ما امروز به شدت درگیر جنگ نرم، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی با دشمن هستیم گفت: وقتی دشمن بر قلب‍ها و مغزها مسلط شد، عقاید و باورها و در نهایت رفتار ما را تغییر خواهد داد.

معاون هماهنگ کننده ارتش  افزود: دشمن باید بداند در مؤلفه قدرت نرم ما بسیار توانمندیم بر همین اساس رهبر معظم انقلاب استقامت و انگیزه بالای مردم ایران در حادثه اخیر و مشایعت خدمتگزاران خود و شهدای والامقام اهل خدمت را نشان دهنده این دانستند که مردم عزیزمان به این انقلاب دلبستگی دارند و این امر نشان دهنده قدرت نرم بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو، گفت: ملت ما با حضور پر شور و گسترده در انتخابات هشتم تیرماه، قدرت خود را به استکبار جهانی نشان خواهد داد و به فرموده رهبر معظم انقلاب انتخابات وسیله تحقق آرمان‌ها و کندکننده حربه‍های دشمن و مایه رشد مردم و نشان دهنده عزم و اراده و اقتدار و بصیرت مردم انقلابی ایران اسلامی است.

دریادار سیاری با بیان اینکه دشمن می‌خواهد جوانان ما را از بحث اصلی کشورمان که همان انتخابات است دور کند، گفت: انتخابات پرشور و با مشارکت بالا  موجب ارتقای قدرت بازدارندگی و امنیت بیش از پیش در حوزه امنیت کشور، قدرت چانه زنی مسئولان ما را در مجامع بین المللی و خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد و این امر به دست تک تک آحاد مردم کشور عزیزمان اتفاق خواهد افتاد و اگر ایران قوی می‌خواهیم باید روز هشتم تیر با قدرت در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: دشمن به دنبال جلوگیری از تشکیل یک دولت انقلابی و مردمی است. دشمن به دنبال این است اگر دولتی هم تشکیل می شود دولت ضعیفی تشکیل شود چرا که می داند دولت ضعیف باشد می تواند به اهدافش راحت تر برسد.

وی در واکنش به بازی همستر در این مقطع زمانی گفت: یکی از مولفه های جنگ نرم دشمن بازی همستر است. چرا در این مقطع حساس زمانی که درگیر بحث انتخابات هستیم، بازی همستر رشد می‌کند و آن را بزرگ می‌کنند و دنبال می‌کنند؟ انها می خواهند اجازه ندهند که مردم  به برنامه های نامزدهای انتخابانی ریاست جمهوری توجه کنند و نتوانند نامزد  اصلح را انتخاب کنند.‌ 

وی گفت: دشمن می خواهد ذهن و فکر مردم را مشغول و متوجه این بازی کند و بگوید از این طریق به پول و مال برسید که عملا هیچ چیزی هم ندارد؛ این دقیقا همان جنگ نرم دشمن است که چگونه بدنبال اهداف خود است.

وی در ادامه به حضور پرشور مردم در تشییع پیکر شهدای خدمت و آیت الله رییسی گفت: این حرکت نشان داد که انقلاب در کشور ما ریشه دارد و به درخت تنومندی تبدیل شده که دیگر کسی فکر شکست انقلاب به مغزش راه ندهد. و از طرف دیکر قدردانی مردم از خدمتگذاران خود را نشان داد.

نظر شما