شناسهٔ خبر: 67148869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

فوری/ ماجرای جنجالی شماره حساب ستاد سعید جلیلی چه بود؟

پس تایید صلاحیت سعید جلیلی، ستاد انتخاباتی او از هواداران خود خواست کمک‌های مالی را به شماره حساب اعلام شده واریز کنند.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سعید جلیلی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شد.

پس از اعلام نتایج نامزدهای تائید صلاحیت شده، ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در اطلاعیه‌ای از هواداران خود خواست کمک‌های مالی را به شماره حساب اعلام شده واریز کنند.

بررسی‌های نشان می‌دهد شماره‌حساب اعلامی از سوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، حساب مشترک بانک توسعه تعاون به نام‌های حسین کمیلی و عباس رنجبر کیوج است.

نکته قابل‌توجه اما این است که باتوجه‌ به واریزی‌های متعدد و خرد از سوی هواداران این نامزد انتخاباتی چطور این حساب به‌خاطر قوانین بانکی مسدود نشده است؟ این در حالی است که مطابق با اعلام گزارش کمک‌های جمع‌آوری‌شده در یک روز بیش از ۲۳۰۰ واریزی داشته است.

بر اساس دستور رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور، حداکثر مبلغ کارت به کارت در یک ماه یک میلیارد تومان و حداکثر تعداد واریزی نیز به ۲۰۰ تراکنش محدود شده است.

همچنین محدودیت ارائه خدمات کارت به کارت در اجرای تبصره ۳ ماده ۸ آئین‌نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی به رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

حاشیه دیگر این شماره حساب اعلامی انتشار برخی از گردش حساب این شماره توسط اکانت منتسب به سعید جلیلی در شبکه توئیتر (ایکس] است. این درحالی است که دفتر سعید جلیلی تاکنون چند بار اعلام کرده است که صفحات به نام جلیلی در شبکه‌های اجتماعی خارجی مربوط به شخص جلیلی نیست و صفحات رسمی جلیلی فقط سایت وی و کانال‌های دارای تیک آبی در پیام‌رسان‌های داخلی است و سایر صفحات به اسم وی، فقط صفحات هواداری است.

با این حال مشخص نیست اگر صفحه‌ای که گردش حساب کمک‌های مردمی را منتشر کرده متعلق به سعید جلیلی نیست پس چگونه به ریز گردش حساب وی دسترسی داشته و در قالب گزارش شفافیت تصویری از آن به همراه جمع مبالغ واریزی که در بیست و چهار ساعت بیش از یک میلیارد تومان بوده است را منتشر کرده است.

نظر شما