شناسهٔ خبر: 67148765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شیخ عکرمه صبری خواستار شد

تأکید بر گرامیداشت یاد شهدای غزه در ایام عید قربان و پرهیز از اقامه جشن

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی، به مناسبت نزدیک شدن عید قربان به مردم فلسطین توصیه کرد، برای همدردی با شهدای جنگ غزه در ایام این عید تنها به انجام شعائر مذهبی اکتفا و از شادی پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس شورای عالی اسلامی بیت‌المقدس، به مناسبت نزدیک شدن عید قربان به مردم فلسطین توصیه کرد، برای همدری با شهدای جنگ غزه در ایام این عید تنها به انجام شعائر مذهبی اکتفا و از شادی پرهیز کنند.  

خطیب مسجد و رئیس شورای عالی اسلامی بیت‌المقدس در یک سخنرانی که از الجزیره منتشر شد مردم فلسطین، کشورهای عربی و اسلامی را به مناسبت نزدیک شدن به عید سعید قربان خطاب قرار داد و گفت: ارتباط ما مسلمانان با مسجدالاقصی یک ارتباط اعتقادی و معنوی است و ارتباطی مانند ارتباط ملت‌ها با هم یا ارتباط از خلال سازمان ملل نیست.  

وی افزود: هر مسلمانی که می‌تواند به مسجدالاقصی برسد، باید به این مسجد رفته و در آنجا عبادت کند.

خطیب مسجدالاقصی با توجه به جنگ ویرانگر غزه، خواستار محدود کردن اقدامات در روز عید قربان به شعائر مذهبی و دیدوبازدید شد و تأکید کرد: ما به دلیل همدردی با برادران خود در غزه و دیگر مناطق فلسطینی که در معرض مصیبت هستند، احساس مسئولیت می‌کنیم و ازاین‌رو در عید قربان نیز بهتر است، اقدامات خود را به اقامه نماز، قربانی و دیدوبازدید بدون شادی و سرور باشد.

انتهای پیام

نظر شما