شناسهٔ خبر: 67505519 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه آمریکایی: نتانیاهو از توقف جنگ استقبال کرده است

تهران-ایرنا-روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو به نمایندگان کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اطلاع داده که از توقف جنگ در غزه استقبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نیویورک تایمز به نقل از این مقام آگاه که به نامش اشاره نکرده، همچنین اعلام کرد که قطر پاسخ اولیه مثبتی را از حماس درخصوص پیشنهاد آتش بس بایدن درخصوص غزه دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، یک مقام مسؤول در جنبش اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب تأیید کرد که پاسخ خود به بسته پیشنهادی آتش‌بس و تبادل اسرا را از طریق کشورهای میانجی‌گر در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

«حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به شبکه الجزیره گفت: ما برای دستیابی به توافق برای توقف جنگ بشدت تلاش می کنیم و به صورت مستمر با کشورهای میانجی‌گر ارتباط داریم.

این مقام حماس افزود: برخی از افکار و اندیشه‌ها را با برادران کشورهای میانجی‌گر و با هدف توقف تجاوزگری به ملت فلسطین مبادله کردیم.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از برخی از منابع خود اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم فردا پنجشنبه جلسه‌ای برای بررسی به پاسخ جنبش حماس تشکیل خواهد داد.

ساعتی پیش بود که دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأیید کرد که سازمان موساد پاسخ جنبش حماس به پیشنهاد توافق در خصوص گروگان‌ها را از کشورهای میانجی‌ دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، دفتر نتانیاهو اعلام کرده که این پاسخ را بررسی می کند و به آن پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری رویترز نیز ساعتی پیش از بیانیه دفتر نتانیاهو به نقل از موساد گزارش داد که کشورهای میانجی گر پاسخ حماس در خصوص پیشنهاد آتش بس در غزه را به اسرائیل تحویل داده اند.

به دنبال این پاسخ، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در ساعات اخیر تماس‌هایی با برادران واسطه مصری و قطری پیرامون افکار و ایده‌های مورد بحث با آن‌ها به منظور دستیابی به توافقی که به توقف جنگ وحشیانه و ظالمانه علیه ملت فلسطین در نوار غزه منجر شود، داشته است.

این جنبش افزود که هنیه با مقامات ترکیه نیز در مورد تحولات اخیر گفتگو کرده است.

حماس بیان کرد که با روحیه‌ای مثبت با محتوای مذاکرات جاری تعامل داشته است.

نظر شما