شناسهٔ خبر: 67148679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری جشنواره مادر و کودک در منطقه ۱۶ تهران

تهران بزرگ - ایرنا - نخستین جشنواره «مادر و کودک» با کمک مناطق ۲۲ گانه به مدت چهار روز در بوستان مادران منطقه ۱۶ پایتخت در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی اداره‌کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، معاون امور هنری و اوقات فراغت اداره کل زنان و امور خانواده شهرداری تهران روز چهارشنبه اظهار کرد: به دلیل مناسب بودن فضای بوستان بانوان برای مادران و کودکان در منطقه ۱۶ این مکان برای برگزاری نخستین جشنواره «مادر و کودک» تعیین شد.

پریسا موسی‌نژاد با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: فراهم‌سازی زمینه ارتقای سلامت جسمی و روحی مادران و کودکان، ایجاد زمینه مناسب جهت پرورش و رشد کودکان از لحاظ عاطفی، حسی و حرکتی و همچنین، شناخت از طریق بازی‌های ورزشی، اجرای فعالیت‌های هنری و فکری از طریق بازی‌های گروهی با همسالان، گسترش و توسعه بازی‌های ورزشی و فعالیت‌های مختلف در بوستان‌های بانوان و در واقع افزایش نشاط اجتماعی مادر و کودک در سطح جامعه از اهداف مهم این جشنواره است.

معاون امور هنری و اوقات فراغت اداره کل زنان و امور خانواده شهرداری تهران با اشاره به روند ثبت نام شهروندان در این جشنواره نیز گفت: بعد از نامه‌نگاری با مناطق ۲۲ گانه، اطلاع‌رسانی و انتشار پوستر از طریق مناطق انجام و ثبت‌نام‌ها انجام شد و از هر منطقه ۱۲۰ نفر شرکت کننده در این جشنواره به ثبت رسیده که استقبالی بی‌نظیر بوده است.

موسی‌نژاد ادامه داد: در جشنواره «مادر و کودک»، گذرهای مختلفی همچون گذرهای بازی‌های مادر و کودک، فعالیت‌های فرهنگی، بازی‌های فکری و همچنین، غذاهای سالم طراحی شده است.

وی اضافه کرد: گروه «نفس‌های تازه شهر» نیز که جزء گروه‌های مخاطب اداره‌کل امور زنان و خانواده هستند، در این جشنواره حضور دارند همچنین در کنار گذرهای مختلف، ایستگاه‌های محیط زیست، بازی‌های فکری، خوردنی‌های سالم در نظر گرفته شده و شرکت کنندگان در این جشنواره می‌توانند از امکانات فضای ورزشی بوستان بانوان با ۵۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

نظر شما