شناسهٔ خبر: 67148493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در تاجیکستان:

ایران در بازتخصیص آب و توسعه استفاده از منابع آبهای غیرمتعارف، دستاوردهای مهمی داشته است

تهران-ایرنا- سفیر ایران در تاجیکستان گفت: ایران طی سال‌های اخیر در مسئله بازتخصیص آب و توسعه استفاده از منابع آبهای غیرمتعارف و همچنین مدیریت توأمان مصرف آب و برق در چاه‌های کشاورزی، جهت توسعه عدالت و شفاف‌سازی دستاوردهای مهمی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، علیرضا حقیقیان سفیر کشورمان در تاجیکستان به عنوان رئیس هیئت ایرانی در سومین کنفرانس بین‌المللی سطح عالی دهه بین‌المللی اقدام «آب برای توسعه پایدار، ۲۰۱۸-۲۰۲۸» در روز سه‌شنبه ۲۲خردادماه شرکت و سخنرانی داشت.

سفیر کشورمان با اشاره به هم‌بست آب، غذا و انرژی در زمینه آب برای توسعه پایدار اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر در مسئله بازتخصیص آب و توسعه استفاده از منابع آبهای غیرمتعارف و همچنین مدیریت توأمان مصرف آب و برق در چاه‌های کشاورزی، جهت توسعه عدالت و شفاف‌سازی دستاوردهای مهمی داشته است.

حقیقیان به پیشینه غنی و تاریخی معاهدات و سازوکارهای همکاری آبی بین ایران و کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود، ایران سدهای مشترک متعددی با کشورهای همسایه دارد که سابقه بهره‌برداری از آنها به بیش از ۵۰ سال می‌رسد و اخیرأ نیز یک سد مشترک جدید را که توسط مهندسان ایرانی روی رودخانه مرزی با جمهوری آذربایجان ساخته شده است، افتتاح کردیم.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۲۱ دسامبر ۲۰۱۶ قطعنامه ای را در مورد تصویب دهه اقدام بین المللی آب برای توسعه پایدار ۲۰۱۸-۲۰۲۸ تصویب کرد.

نظر شما