شناسهٔ خبر: 67148422 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استفاده از رسانه‌ ملی به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: همانطور که رسانه ملی در تنویر افکار عمومی موفق بوده است، به عنوان یک ظرفیت بزرگ از ملزومات گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه می باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در دیدار با داریوش دبیقی مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان، رسانه‌ ملی را به عنوان یک ظرفیت بزرگ از ملزومات گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه دانست و گفت: رسانه ملی در قالب هنر و بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه ای می‌تواند در تحقق اهداف دستگاه قضایی به ویژه در ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش، عفو، بخشش و گذشت مؤثر عمل کند.

وی افزود: برای فراگیر شدن این فرهنگ خیرخواهانه و خدا پسندانه، تولیدات رسانه‌ای و بازتاب این تولیدات در برنامه های که مخاطب دارند از ضروریات مهم محسوب می‌شود.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: آموزش امور حقوقی و ارتقای سطح دانش حقوقی مردم از سوی صدا وسیما مرکز استان می تواند از تکثیر دعاوی و تولید جرم تاحد زیادی جلوگیری کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری در ادامه گفت: خوشبختانه یک تعامل و همکاری فوق العاده و قابل توجهی بین دادگستری و صداوسیما شکل گرفته است و باید استمرار پیدا کند.

داریوش دبیقی در این دیدار بر گسترش همکاری و تعامل با مجموعه دادگستری تاکید کرد و عنوان کرد: امروزه دستگاه قضایی در اجرای عدالت برنامه ها و سیاست های بسیار مهم و مؤثری دارد و باید جهت تحقق آنها همکاری و تعامل سازنده با این دستگاه داشته باشیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان افزود: برنامه های با محتوا، فراگیر، کاربردی و اثرگذار جهت آگاهی حقوقی مردم و همچنین گسترش و ترویج فرهنگ صلح و سازش و گذشت، تولید و پخش خواهند شد. 

در این دیدار حجت الاسلام امانت بهبهانی به نمایندگی از رئیس کل دادگستری استان با اهدای لوح تقدیر به دبیقی از خدمات، همکاری و تعامل صدا و سیمای مرکز خوزستان با مجموعه دادگستری تشکر کرد.

نظر شما