شناسهٔ خبر: 67148231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازدید فرمانده نزاجا از دستاوردهای نظامی تیپ ۲۳۰ گرگان

گرگان- ایرنا- امیرسرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش (نزاجا) روز چهارشنبه از نمایشگاه دستاوردهای نظامی پرسنل پایور و وظیفه تیپ ۲۳۰ متحرک شهید اسدالله متاجی گرگان بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده نزاجا در این بازدید از نزدیک در جریان روند اختراعات، انجام شده و توضیحات مسوولان هر بخش قرار گرفت.

سوئیچر هوشمند ماهواره، توپخانه دید در شب، سیستم تهویه هوا، سرکوبگر صدای تفنگ و سیستم خنک کننده توپ از اختراعات ارائه شده در این نمایشگاه بود.

این نمایشگاه در قالب طرح لبیک ۲۵ باقرالعلوم در راستای حمایت از نخبگان و از طرح‌های ۳۱گانه نزاجا به عنوان فروعیات نیروی زمینی ارتش برپا شده بود.

فرمانده نزاجا در بدو ورود به تیپ ۲۳۰ متحرک شهید اسدالله متاجی گرگان، ضمن ادای احترام به پرچم ایران و نیروی زمینی ارتش، مورد استقبال جمعی از فرماندهان ارشد قرار گرفت.

پیش از افتتاح و بازدید از این نمایشگاه، ستوان دوم «محمد نوری» از پرسنل پایور با بیان متنی به رجزخوانی برای دشمن و اعلام آمادگی پرسنل نیروهای این تیپ در قبال دستورات و ابلاغات فرماندهان ارشد، پرداخت.

فرمانده نزاجا ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری را سه اصل اساسی در این نیرو برشمرد و گفت: این اصول در راستای دفاع از حقوق پرسنل پایور و وظیفه پایه‌گذاری شده است.

بازدید فرمانده نزاجا از دستاوردهای نظامی تیپ ۲۳۰ گرگان

حیدری در جمع پرسنل پایور و وظیفه تیپ ۲۳۰ متحرک شهید اسدالله متاجی گرگان اظهار کرد: همچنین در نزاجا ۳۱ طرح در قالب طرح‌های «لبیک» در حال انجام است که بخشی از آن به حوزه دستاوردها و تغییرات در نیروی زمینی ارتش، بخشی به رفاهیات پرسنل و خانواده‌ها، بخشی به پرسنل وظیفه، بخشی در حوزه مسکن، بخشی در حوزه حمایت از نخبگان و حوزه‌های دیگر مرتبط است.

وی بیان کرد: فرماندهان در سطوح مختلف برای پیشرفت کارها و وظایف‌، رسیدگی به امور پرسنل زیرمجموعه و همچنین تسلط کاری بر مجموعه باید به ترتیب به سه نگاه رهبرانه، پدرانه و فرماندهی داشته باشند.

وی با اشاره به بیاناتی از فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: برای تقویت روحیه پرسنل پایور و وظیفه، باید در سربازخانه‌ها، فضایی بانشاط و شادمانی همراه با امید ایجاد کنیم.

فرمانده نزاجا گفت: از سال ۱۳۹۶، تاکنون برای افزایش رفاه پرسنل، حقوق همکاران ۲۴۰ درصد افزایش یافت به طوری که یک بار در اسفند ماه سال گذشته و بار دیگر در فروردین ماه سال جاری حقوق‌ها ترمیم یافت.

حیدری افزود: در طرح لبیک یک، با تغییر ساختار نیرو به سمت ساختارهای متحرک و هجومی رفتیم.

وی ادامه داد: در طرح لبیک ۲، براساس اعتقاد به تغییر و جمع‌آوری تسلیحات موجود، به سمت استفاده از تسلیحات پیشرفته و تولید شده براساس دانش و تکنولوژی نیروهای بومی حرکت کردیم، بطوری که سلاح‌های ما قابلیت نقطه‌زنی، هدف قراردادن هدف از فواصل دور و هوشمند بودن با قابلیت شبکه‌پذیری را دارند.

وی یادآور شد: نگاه ما به سربازان، نگاه پدر به فرزند است، زیرا معتقدیم که این جوانان و سربازان را باید برای گام دوم انقلاب تربیت کنیم.

حیدری بیان کرد: انقلاب اسلامی قرار است در آینده در دستان این سربازان باشد و به همین منظور طرح لبیک ۲۲ ویژه سربازان را در حال اجرا داریم که بخشی از آن مربوط به افزایش حقوق، مهارت‌آموزی و دادن مدرک مربوطه و فراهم شدن شرایط دریافت تسهیلات با آن مدارک برای اشتغالزایی و همچنین تلاش برای ازدواج این جوانان در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت است.

افتتاح مجتمع مهارت آموزی پرسنل تیپ ۲۳۰ گرگان به نام شهید صیاد شیرازی و دیدار با خانواده چندین بیمار ناعلاج و سخت علاج، از دیگر برنامه‌های حضور فرمانده نزاجا در گلستان است.

نظر شما