شناسهٔ خبر: 67148205 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در جریان معاملات امروز ۲۳ خرداد؛

بازار سهام با گروه بانکی همراه نشد

کارشناس بازار سرمایه گفت: در کل بازار امروز با وضعیت خوب بانکی‌ها شروع به کار کرد اما سایر بازار با صنعت بانک همراه نشد.

صاحب‌خبر -

علیرضا روستا کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش ۰.۲۸ درصدی و ۵,۸۰۴ منفی به عدد ۲,۰۷۵,۴۹۲ رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۰.۳ درصدی و ۲,۰۰۲ واحد کاهش به ۶۷۲,۹۶۸ رسید. حجم امروز معاملات در سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۲۷۱۸ میلیارد تومان بود.

خروج ۴۴۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: امروز سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و خروج ۴۴۶ میلیارد تومان را از سهام و حق تقدم و صندوق سهامی شاهد بودیم.

او همچنین می‌گوید: امروز ۲۳ خرداد ۷۰ درصد بازار یعنی ۵۱۶ نماد منفی و ۳۰ درصد بازار یعنی ۲۲۲ نماد مثبت به پایان معاملات رسیدند. همچنین امروز بیشترین میزان ورود پول به صنعت کاشی و سرامیک با ۲ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول با ۱۱۲ میلیارد تومان از صنعت بانک‌ها بود.

روستا در نهایت بیان کرد: در کل بازار امروز با وضعیت خوب بانکی‌ها شروع به کار کرد اما سایر بازار با صنعت بانک همراه نشد و ترس از خرید قبل از مشخص شدن تیم اقتصادی جدید و دولت جدید در بازار مشهود است.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

نظر شما