شناسهٔ خبر: 68344504 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

جزئیات مهم از واریز حقوق بازنشستگان کشوری/ حق اولاد و عائله‌مندی پرداخت شد

اقتصادنیوز:‌ معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حق اولاد و حق عائله‌مندی بازنشستگان کشوری خویش‌فرما از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جعفر امیرآبادی زاده گفت: با توجه به رای صادره هیات عمومی دیوان عدالت اداری مورخ ۴/۱۱/۱۴۰۲، مبنی بر اجرای ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های آن، در خصوص بازنشستگان کشوری که به صورت خویش‌فرمایی بازنشسته شده‌اند و با پیگیری‌های صورت گرفته ازسوی صندوق و نمایندگان خویش‌فرما، اعتبار لازم در مرداد ۱۴۰۳ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین و به صندوق تخصیص داده شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس، حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری خویش‌فرما از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون محاسبه شده و امروز به حساب ایشان واریز شد.

خبر مرتبط
پرداخت حقوق این بازنشستگان آغاز شد

اقتصادنیوز: از ساعتی پیش، پرداخت حقوق مردادماه بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری با ارسال پیامک از سوی بانک عامل در تهران و برخی از استانهای کشور آغاز شد و این روند تا پایان امشب ادامه دارد.

به گفته وی، مقادیر یادشده بر اساس اطلاعات موجود از این افراد در صندوق محاسبه شده است.

امیرآبادی‌زاده خاطرنشان کرد: بازنشستگان کشوری که به‌صورت خویش‌فرمایی بازنشسته شده و اطلاعات خود را در صندوق بازنشستگی کشوری تکمیل نکرده‌اند، می توانند با مراجعه به مدیریت‌های استانی سراسر کشور، نسبت به تکمیل اطلاعات پرونده بازنشستگی خود اقدام نمایند تا پس از ارسال اطلاعات مربوط به حق عائله‌مندی و اولاد از دفاتر مدیریت استانی به اداره کل امور مالی در ستاد و ثبت در سامانه، با احراز شرایط، معوقات سنوات قبل ایشان (از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون) کارسازی و به ایشان پرداخت شود.

همچنین به گفته رییس کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی،‌ تصویب فرمول ۹۰ درصدی بازنشستگان صندوق کشوری برای بازنشستگان مشمول قانون تأمین اجتماعی اشتباه است؛ چراکه حقوق بازنشستگان صندوق کشوری فقط در یک مرحله به میزان ۹۰درصد شاغل همتراز تعیین می‌شود، که معادل ۹۰ درصد همان حقوق سال آخر اشتغال خود شخص بازنشسته است. 

نظر شما