شناسهٔ خبر: 67147619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مساله جمعیت دارای ابعاد تمدنی، ملی، منطقه‌ای و حیاتی کشور است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: مساله جمعیت یک وظیفه مشترک الهی است که دارای ابعاد تمدنی، ملی، منطقه‌ای و حیاتی کشور است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در آئین اختتامیه نخستین رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی موضوع جمعیت که در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد، گفت: مساله جمعیت یک وظیفه مشترک الهی است که دارای ابعاد تمدنی، ملی، منطقه‌ای و حیاتی کشور است.

وی افزود: در روند برگزاری رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی موضوع جمعیت که با همکاری و هم‌دلی نمایندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج سرافراز، سازمان تبلیغات اسلامی، ادارات بهداشت و درمان و ائمه جمعه برگزار شد، تلاش شد که موضوع بهتر شناسایی شود و وظیفه خود را بشناسیم تا برای دستیابی به یک راه‌حل مناسب مبتنی بر نیازهای محلی و منطقه‌ای بیشتر احساس وظیفه کرده و دردمند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبری اضافه کرد: ائمه محترم جمعه این وظیفه را جدی گرفتند و جزو اولویت‌های برنامه‌های خود قرار دادند. برنامه‌ای با این خصوصیات تجربه جدیدی است و امید داریم ملاحظات و نقطه نظرات کاملاً منتقل شود. رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی موضوع جمعیت، یک الگوی همکاری مشترک در ارتباط با یک وظیفه مشترک است و باید راه بهتر را برای پیش بردن موضوع انتخاب کنیم.

امام جمعه موقت تهران درباره غیبت برخی از مسئولین در این رویداد گفت: این اتفاق اسباب دلسردی سایرین نیست. حتماً گرفتاری‌ها و دلایل دیگری داشتند که تلاش خواهد شد در رویدادهای بعدی سایر نهادها و دستگاه‌ها حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبری در ادامه با تقدیر و تشکر از خانم محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جمعیت که در برگزاری این رویداد با همت و نگاه جهادی به موضوع ورود کردند: اضافه کرد: خدای متعال بر درجات رئیس جمهور شهید بیفزاید که موضوع را در دستور کار قرار داده بودند و با انتخاب درست و بجای شخصیتی مثل خانم محبی‌تبار به این موضوع هم از منظر خانمانه و هم ویژگی‌های شخصیتی و علمی و روحیه جهادی ایشان توجه کردند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد برآیند برگزاری این رویداد در میدان نتیجه شیرینی باشد. باید ببینیم در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد و مطمئن هستم که بهتر عمل خواهید کرد.

نظر شما