شناسهٔ خبر: 67147473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

ضرورت حفظ کاروان‌سراهای ارومیه به‌عنوان بخشی از هویت و تاریخ شهر

سمیرا محمدی

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز کاروان‌سراهای شهر ارومیه باید به‌عنوان میراث و تاریخ شهر ارومیه حفظ شوند و مدیریت شهری نیز در این راستا همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث آریا، حسین پناهی گفت: نگهداری از بناهای تاریخی موجود در ارومیه به‌عنوان بخشی از هویت و تاریخ این شهر یک امر ضروری و بدیهی است و در ارومیه نیز چندین بنای تاریخی وجود دارد که باید نسبت به نگهداری آنها اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری در ارومیه با ایجاد مکان‌های تفریحی و توریستی تصریح کرد: ایجاد و گسترش شهربازی در شهر ارومیه جزو وظایف اولیه مدیریت شهری است، اما متاسفانه در سال‌های گذشته نه تنها برای ایجاد شهربازی مدرن در ارومیه کاری انجام نشده بلکه دنیای بازی قدیم از هم بین رفته است.

او افزود: با وجود داشتن ظرفیت و سرمایه‌ای چون دهکده ساحلی چی‌چست، کسی نمی‌تواند از این مجموعه بزرگ استفاده بهینه برای شهر و شهروندان انجام دهد چرا که دستگاه‌های خریداری شده شهربازی مدرن ارومیه همچنان در دهکده ساحلی چی‌چست بلاتکلیف و بدون استفاده مانده است.

پناهی گفت: شهرداری در گذشته اقدام به خرید دستگاه‌هایی برای شهربازی مدرن ارومیه کرد اما امروز با توجه به گذر زمان این دستگاه‌ها عمر و شرایط استاندارد خود را از دست داده و باید فکری به حال آن کرد.

انتهای پیام/

نظر شما