شناسهٔ خبر: 67133599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه:

کاروانسراهای ارومیه تاریخ ، هویت و قدمت این شهر هستند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: کاروانسراهای شهر ارومیه باید به عنوان میراث، قدمت و تاریخ شهر ارومیه حفظ شوند اما نه از سوی شهرداری بلکه باید از سوی دستگاه متولی حفظ شوند و مدیریت شهری نیز همراه آنها باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه️ مدیریت شهری متولی همه کارها نیست و دستگاه‌های اجرایی باید هریک به وظیفه ذاتی خود عمل کنند، اظهار کرد: مدیریت شهری با علم بر اینکه ایجاد کارخانه نوآوری جز ضروریات شهر ارومیه بود، در زمان طرح لایحه ایجاد این کارخانه بنده نظر مخالف دادم و یکی از دلایل مخالفتم بر این بود که چرا مدیریت شهری باید کارهایی که متولی آن نیست را انجام دهد.

وی با تاکید بر حفظ و نگهداری آثار تاریخی و هویتی شهر ارومیه افزود: امروز کاروانسراهای شهر ارومیه باید به عنوان میراث، قدمت و تاریخ شهر ارومیه حفظ شوند اما نه از سوی شهرداری بلکه باید از سوی دستگاه متولی حفظ شوند و مدیریت شهری نیز همراه آنها باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مدیریت شهری متولی همه کارها نیست و لذا دستگاه‌های اجرایی باید هریک به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.

پناهی در ادامه با بیان اینکه متولیان امر حفظ آثار و تاریخ شهر ارومیه کنار کشیده‌اند و مدیریت شهری اقداماتی خارج از وظایف ذاتی را انجام می‌دهد، یادآور شد: مدیریت شهری باید از بعضی کارهایی که متولیان امر آن توپ را به زمین مدیریت شهری می‌اندازند، گذر کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و گسترش شهربازی در شهر ارومیه جز وظایف اولیه مدیریت شهری است، عنوان کرد: زمانی گفتیم که می‌خواهیم شهربازی مدرن برای شهر ارومیه احداث کنیم و می‌خواهیم شهربازی مدرن را برای این شهر به ارمغان بیاوریم، شهربازی مدرن که هیچ، دنیای بازی شهر ارومیه را هم از دست دادیم.

پناهی تأکید کرد: با وجود داشتن پتانسیل و سرمایه‌ای چون دهکده ساحلی چی‌چست کسی نمی‌تواند از این مجموعه بزرگ استفاده‌ای بهینه برای شهر و شهروندان انجام دهد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: بارها محل دنیای بازی شهر ارومیه را به‌عنوان محل ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار و یا برای ایجاد کارخانه نوآوری پیشنهاد دادند اما متأسفانه همچنان بلاتکلیف مانده است و باید تعیین تکلیف شود.

پناهی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه دستگاه‌های خریداری شده شهربازی مدرن ارومیه همچنان در دهکده ساحلی چی‌چست بلاتکلیف و بدون استفاده مانده است، یادآور شد: شهرداری در گذشته اقدام به خرید دستگاه‌هایی برای شهربازی مدرن ارومیه انجام داد اما امروز با توجه به گذر زمان این دستگاه‌ها عمر و شرایط استاندارد خود را از دست می‌دهد و باید فکری به حال آن کرد.

وی اظهار کرد: مکان فعلی شهربازی مدرن ارومیه مناسب نبوده و در گذشته برای احداث آن در دهکده ساحلی چی‌چست ایرادهای زیادی گرفتیم اما با همه دفاعیات نتیجه مورد نظر را نتوانستیم کسب کنیم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: امروز مردم از نبود شهربازی مدرن در شهر ارومیه رنج می‌برند و ما به‌عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری شرمنده مردم می‌شویم.

نظر شما