شناسهٔ خبر: 67147085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۱۰ هزار امام جماعت برای مدارس آموزش می‌بینند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: آموزش امامان جماعت مدارس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستور کار است و برای سال تحصیلی جدید، ۱۰ هزار امام جماعت آموزش خواهند دید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، احمد زرهانی ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم خرداد_ در ستاد برگزاری سی‌ویکمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی خراسان شمالی اظهار کرد: همت و اراده قوی و تمایل بالا برای برگزاری باشکوه این اجلاس را در مدیران ارشد این استان مشاهده کرده‌ایم، زیرا میزبانی این اجلاس شایسته خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این اجلاس تأثیرگذاری منتهی به تحول در افکار تک‌به‌تک مردم استان اهمیت دارد، افزود: صداوسیما با کمک صاحب‌نظران، دانشجویان، دانش آموزان و اصناف و سایر اقشار، فضا را برای نشر معارف نماز در بین مردم فراهم کنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: پشتوانه فنی، فرهنگی و اجرایی و ایجاد اتاق فکر در صداوسیما لازم است و در کنار این مجموعه شورای فرهنگی استان و حوزه‌های فرهنگی و آموزشی فعال شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ جلد کتاب در حوزه ترویج نماز در ۳۳ سال گذشته تألیف، چاپ و منتشر شده است، تاکید کرد: این کتاب‌ها تأثیر شگرفی در دانش‌آموزان و دانشجویان داشته و با اقدامات فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان ارتباط بسیاری با نسل جدید برقرار شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان این نکته که متولیان فضای مجازی نقش بسیار مؤثری دارند، اضافه کرد: باید از امکانات فضای مجازی بهره برد و خط ویژه در حوزه نرم افزار و سخت افزار ایجاد کنیم تا کودکان و نوجوانان با اهمیت نماز آشنایی پیدا کنند.

زرهانی گفت: با مدیریت منسجم در خراسان شمالی می‌توان از قدرت دانش‌آموزان و دانشجویان برای تعمیق و ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه «نماز نسل نو و رسالت ما» عنوان سی‌ویکمین اجلاس سراسری نماز است، افزود: دریافت پیام از مقام معظم رهبری و حضور ریاست‌جمهوری در اجلاس سراسری نماز دو اقدام بزرگ برای این اجلاس خواهد بود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بر رفع نواقص نمازخانه‌های بین راهی تاکید کرد و ادامه داد: ۱۲۸ میلیارد تومان از طریق خیران مسجدساز به سمت احیای نمازخانه‌های بین راهی، مدارس و ادارات سوق یافت.

زرهانی خاطرنشان کرد: آموزش امامان جماعت مدارس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستور کار داریم که برای سال تحصیلی جدید ۱۰ هزار امام جماعت آموزش خواهند دید.

نظر شما