شناسهٔ خبر: 67147015 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

برگزاری جلسه شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

جلسه شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان و مدیران استانی شرکت های تابعه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، در این جلسه شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان مسائل و مشکلات موجود در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارهای لازم برای حل آن‌ها مطرح شد.

از جمله مهمترین موضوعات مورد بررسی در این نشست می‌توان به ارائه گزارش مدیرکل پست در خصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه ملی نظام آدرس‌گذاری مکان محور کشور (جی نف) و هماهنگی‌های لازم برای پایداری شبکه‌های ارتباطی برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در این جلسه گفت: هم‌فکری و هم‌افزایی بین واحدهای تابعه وزارت در استان باعث توسعه هرچه بیشتر روابط، اهداف و ماموریت‌های ابلاغی وزارت ارتباطات می شود.
وی افزود: جایگاه ارتباطات در برگزاری مطلوب انتخابات به صورت الکترونیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید همه زیرساخت‌های ارتباطی شعب اخذ رای در تمامی شهرستان‌ها بررسی و تیم‌های پشتیبانی مجموعه وزارت ارتباطات در استان آمادگی لازم را جهت پایش و پایداری شبکه‌های ارتباطی در زمان برگزاری انتخابات داشته باشند.
زاهدی با تاکید بر اجرای به موقع ماموریت‌ها و پروژه‌های ابلاغی وزارت ارتباطات در استان گیلان تصریح کرد: اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در تمامی شهرها و تامین پوشش ارتباطی کلیه روستاهای بالای بیست خانوار در استان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارتباطات در سال جاری است.
محمد حسین هوشنگی مدیر کل پست استان گیلان نیز گزارشی از آخرین وضعیت اجرای پروژه نظام نشانی استاندارد(جی نف) ارایه کرد و به تشریح چالش‌ها و موانع پیش روی پروژه و مزایای آن پس از اجرای کامل طرح پرداختند.
در این جلسه مدیران واحدهای تابعه وزارت در استان گزارشی از عملکرد، اقدامات صورت پذیرفته، پروژه های در دست اقدام، پیشرفت پروژه ها، موانع و مشکلات پیش رو جهت پایداری شبکه های ارتباطی در استان ارائه دادند.

 

نظر شما