شناسهٔ خبر: 67146678 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشد تولید طلا در روسیه زیر سایه تحریم‌های غرب

روسیه در سال ۲۰۲۳، با وجود تحریم های غرب، ۳۲۲ تن طلا تولید کرد و جایگاه دوم بعد از چین را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ریانووستی، روسیه در سال ۲۰۲۳، به رغم اعمال تحریم‌های گسترده، با تولید ۳۲۲ تن طلا، جایگاه دوم را در بین بزرگترین تولیدکنندگان طلا در جهان حفظ کرد.

روسیه از سال ۲۰۲۲ تاکنون اطلاعاتی را درباره تولید طلا فاش نکرده بود. در سال ۲۰۲۱، وزارت دارایی روسیه گزارش داد که تولید این فلز (به استثنای تولید ثانویه از قراضه) به ۳۱۳.۸ تن رسیده است. طبق گزارش «روس تات» Rosstat، در سال ۲۰۲۲ تولیدطلا ۲.۳ درصد افزایش یافت.

با این حال، تعدادی از نهاد‌های آماری دیگر تولید طلا در روسیه را بالاتر تخمین می‌زنند: بر اساس داده‌های شورای جهانی طلا، این میزان به ۳۳۰.۷ تن رسیده است، وزارت مربوطه استرالیا شاخص تولید طلای روسیه را ۳۳۲ تن اعلام کرده است. در همان زمان، سازمان معادن و زمین شناسی ایالات متحده تخمین متوسط​​تر از ۳۱۰ تن ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا، چین در سال گذشته با آزادسازی ۳۷۰ تن از این فلز، رهبری بلندمدت خود را در تولید طلا حفظ کرد. استرالیا هم با کاهش تقریباً ۳ درصدی ۲۹۴ تن طلا در سال گذشته تولید کرد. کانادا و آمریکا به ترتیب با تولید ۲۰۰ و ۱۷۰ تن طلا در رتبه‌های چهارم و پنجم هستند.

بر اساس محاسبات ریانووستی، تولید جهانی طلا در سال گذشته به ۳۰۳۹ تن افزایش یافت که ۱.۳ درصد بیشتر از سال قبل است.

روسیه یکی از بزرگترین صادرکنندگان طلا در جهان است. در سال ۲۰۲۲ آمریکا، اتحادیه اروپا، سوئیس و انگلیس که در فهرست خریداران اصلی این فلز گرانبها قرار داشتند، واردات آن را تحریم کردند.

مترجم:  اعظم پورکند

نظر شما