شناسهٔ خبر: 67146231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

وزیر صمت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان؛

تکمیل کریدور شمال به جنوب منجر به توسعه صنعت در کشور می‌شود شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

وزیر صمت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان، با تاکید بر تکمیل کریدور شمال به جنوب در راستای توسعه صنعت در این استان گفت: تکمیل کریدور شمال به جنوب در توسعه صنعت در گیلان بسیار حایز اهمیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، صبح روز چهارشنبه و در جریان سفر یک روزه خود به استان گیلان، در دیدار با نماینده ولی فقیه در این خطه که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، با بیان اینکه این استان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است، اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری گیلان می‌تواند در پیشبرد راهبردهای تجاری و صنعتی اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه گیلان، استان محوری در حوزه تجارت است و با بهره‌مندی از وجود بندر به‌ویژه از طریق بندرانزلی و مرزهای دریایی، جاده‌ای و ریلی، گذرگاه مهمی در این زمینه و به‌خصوص برای تجارت با کشورهای آسیای میانه و روسیه است.

وزیر صمت با تاکید بر تکمیل کریدور شمال به جنوب در راستای توسعه صنعت در گیلان یادآور شد: ظرفیت ترانزیت کالا در گیلان ۱۹ میلیون تن است ولی اکنون تنها از بخشی از آن یعنی چیزی حدود ۳ میلیون تن آن استفاده می‌شود.

علی‌آبادی با ابراز خرسندی از احیای واحد‌های تولیدی در گیلان در طی سه سال گذشته تصریح کرد: بسیاری از واحد‌های تولیدی گیلان متاسفانه در چندسال گذشته بلااستفاده بودند ولی اکنون بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در این استان احیا شده و این امر ادامه‌دار است.

آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان هم در این دیدار، ضمن عرض تسلیت شهادت شهید خدوم آیت الله رئیسی به مردم ایران و دولتمردان، گفت: مدیران نباید رویکردی یکجانبه و بخشی نگر داشته باشند و همه ظرفیت‌های استان‌ها در توسعه و حمایت دیده شود.

وی افزود: شهید خدمت در عرصه مدیریت، رویکرد مدیریتی جدیدی را ریل‌گذاری کرد و توانست در عرصه مدیریت اسلامی الگو شود. ‌

در ادامه این نشست، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان هم با اشاره به مشکلات برق صنایع استان گفت: درحال حاضر برق صنایع نوبت بندی شده است و بهتر است مدیریت برق به استان ها سپرده شود.

گفتنی است، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، صبح امروز، با حضور در گلزار شهدای رشت، به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما