شناسهٔ خبر: 67148046 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

تکمیل کریدور شمال به جنوب منجر به توسعه صنعت در کشور می‌شود

وزیر صمت با تأکید بر تکمیل کریدور شمال به جنوب در راستای توسعه صنعت در گیلان گفت: تکمیل کریدور شمال به جنوب در توسعه صنعت در گیلان بسیار حایز اهمیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، عباس علی آبادی وزیر صمت صبح روز چهارشنبه در سفر یک روزه خود به استان گیلان در دیدار با نماینده ولی فقیه در این خطه که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، با بیان اینکه این استان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است، اظهار داشت : ظرفیت‌های گردشگری گیلان می‌تواند در پیشبرد راهبردهای تجاری و صنعتی اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه گیلان استان محوری در حوزه تجارت است و با بهره مندی از وجود بندر بویژه از طریق بندرانزلی و مرزهای دریایی، جاده‌ای و ریلی گذرگاه مهمی در این زمینه و تجارت با کشورهای آسیای میانه و روسیه است.

وی با تأکید بر تکمیل کریدور شمال به جنوب در راستای توسعه صنعت در گیلان گفت: ظرفیت ترانزیت کالا در گیلان ۱۹ میلیون تن است ولی اکنون تنها از بخشی از آن یعنی چیزی حدود ۳ میلیون تن آن استفاده می‌شود.

علی‌آبادی با ابراز خرسندی از احیای واحدهای تولیدی در گیلان در طی سه سال گذشته تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی گیلان متاسفانه در چندسال گذشته بلااستفاده بودند ولی اکنون بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در این استان احیا شده و این امر ادامه‌دار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان هم در این دیدار گفت: مدیران نباید رویکردی یکجانبه و بخشی نگر داشته باشند و همه ظرفیت های استان ها در توسعه و حمایت دیده شود.

آیت الله رسول فلاحتی ضمن تسلیت شهادت شهید خدوم آیت الله رئیسی به مردم ایران و دولتمردان، گفت: شهید خدمت در عرصه مدیریت، رویکرد مدیریتی جدیدی را ریل گذاری کرد و توانست در عرصه مدیریت اسلامی الگو شود. ‌

استاندار گیلان هم با اشاره به مشکلات برق صنایع استان گفت: درحال حاضر برق صنایع نوبت بندی شده است و بهتر است مدیریت برق به استان ها سپرده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین صبح امروز با حضور در گلزار شهدای رشت به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

نظر شما