شناسهٔ خبر: 67145781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شنا در تاسیسات آبی لرستان ممنوع شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: شنا در کانال های کشاورزی، تاسیسات آبی و دریچه سدهای استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، داریوش حسن نژاد اظهار داشت: آب با حجم بالا و دبی متغیر در محدوده مجاری و تاسیسات آبی، دهانه سدها، کانال های کشاورزی و آب بندها جریان دارد و در برخی سازه ها عمق آب افزایش یافته است که همین امر منجر به غرق شدگی می شود.

وی افزود: باتوجه به طراحی متفاوت کانال های آبیاری با استخر و امکان تفریحی، شنا کردن در آنها حتی برای شناگران ماهر هم خطرناک بوده و حوادث جانی جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به نصب تابلوی ممنوعیت شنا در حریم دریاچه سدها تصریح کرد: به همین دلیل با شروع فصل گرما تعداد زیادی از هم استانی ها بویژه جوانان برای شنا در حریم مخازن سدها غافلگیر و دچار حادثه غرق شدگی می شوند.

حسن نژاد تاکید کرد: از همه مردم درخواست می شود ضمن توجه به اعلان هشدار غرق شدگی در رودخانه ها و تاسیسات آبی، از شناکردن در محدوده مخازن سدها، کانال ها و شبکه آبیاری اجتناب نمایند و مراقب فرزندان خود باشند تا از بروز هرگونه حادثه ناگوار جلوگیری شود.

نظر شما