شناسهٔ خبر: 67702589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد بیش از ۱۰۰ هزار کامیون حامل کالای صادراتی از گمرکات کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا - ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از تردد بیش از ۱۰۰ هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی در سه ماه سپری شده از سال جاری از گمرکات استان کرمانشاه به مقصد عراق خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر عباس‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا تعداد دقیق کامیون های صادراتی را ۱۰۹ هزار و ۶۳۱ دستگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد کامیون، گمرک پرویزخان با تردد ۵۸ هزار و ۵۶۰ دستگاه مقام نخست را به خود اختصاص داد.

وی افزود: گمرک خسروی نیز با تردد ۱۷۱ هزار و ۹۶۳ دستگاه کامیون حامل کالاهای صادارتی در مقام دوم قرار دارد و گمرک سومار نیز با تردد ۱۷ هزار و ۶۸۱ دستگاه در رتبه سوم قرار گرفته است.

عباس‌زاده تعداد کامیون‌های ترددی از گمرکات شیخ صله و شوشمی را نیز به ترتیب حدود ۱۰ و ۶ هزار دستگاه اعلام کرد.

وی همچنین حجم کالاهای صادراتی را یک میلیون و ۶۹۹ هزار تن به ارزش بیش از ۸۵۴ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگهای ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف می شود.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

۲ مرزی رسمی و بین المللی پرویزخان و خسروی در شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه فعال است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

نظر شما