شناسهٔ خبر: 67145538 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اضافه‌شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به جنوب و شرق پایتخت

صبح امروز آیین رونمایی از ۱٠٠ دستگاه اتوبوس ساخته شده توسط شرکت‌های داخلی برگزار شد، این اتوبوس‌ها قرار است در مناطق جنوبی و شرقی پایتخت خدمت‌رسانی کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - صبح امروز، چهارشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴٠۳ آیین رونمایی از ۱٠٠ دستگاه اتوبوس جدید شهر تهران با حضور رئیس شورای شهر برگزار شد.

مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در ابتدای این مراسم بیان کرد: همزمان با صد و بیست و هفتمین پویش امید و افتخار شهرداری تهران، با پیگیری‌ها و مساعدت شهردار و مدیریت شهری، امروز طی مراسمی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید شهر تهران رونمایی می‌کنیم.

وی افزود: بر اساس قراردادهای منعقد شده با خودروسازان داخلی با جدیت بحث تحویل اتوبوس‌ها را برای افزایش ظرفیت خدمات رسانی ناوگان دنبال کردیم.

علیزاده تاکید کرد: اتوبوس‌های خریداری شده از محل قرارداد با دو شرکت اسنا و عقاب افشان هستند که ۱۰۰  دستگاه آن ها امروز رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت واحد با اشاره به انعقاد قرارداد ۱۷۵ اتوبوس با شرکت ایرانخودرو، بیان کرد: امروز ۵۴ خط غیرفعال و نیمه فعال را در مناطق ۲۲، ۵ و ۶ فعال کردیم که سبب رضایتمندی مردم غرب تهران شده است، در سال گذشته نیز ۲۹۴ اتوبوس را فعال کردیم و تعداد را به بیش از سه هزار دستگاه اتوبوس رساندیم.

علیزاده ادامه داد: این اتوبوس‌ها تک کابین و از نشان اسکانیا و کینگ لانگ بوده که با برنامه ریزی صورت گرفته پس از انجام مقدمات اولیه و نصب تجهیزات لازم، در خطوط پهنه شرقی و جنوب تهران به مردم شریف پایتخت خدمات‌رسانی خواهند کرد.

علیزاده با تاکید بر اینکه تهران به بیش از ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد، گفت: تمام تلاشمان را برای تحقق وعده‌های داده شده و رسیدن به تعداد ناوگان مورد نیاز شهر تهران خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دوره مدیریت شهری فعلی تاکنون ۹۴۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و ۴۵۶ دستگاه به طور کامل بازسازی شده‌اند، یادآورشد: علاوه بر خرید دستگاه‌های جدید برای نوسازی ناوگان شهر تهران، تعمیرات و اورهال اتوبوس‌های فعال نیز به صورت مستمر در حال انجام است، پیش‌بینی می کنیم که با تحقق قراردادهای بسته شده برای خرید اتوبوس های جدید، تحول بزرگی در ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل شهر تهران اتفاق خواهد افتاد.

بیش از نیمی از بودجه شهرداری به تحول در ناوگان‌های حمل و نقل جمعی اختصاص یافته است

محسن هرمزی معاون حمل ونقل شهرداری تهران نیز ادامه این مراسم بیان کرد: شورای ششم به درستی مدیریت شهری را نسبت به عقب ماندگی شهر تهران عهده‌دار مسئولیت کرد.

وی افزود: فرسودگی ناوگان‌های حمل و نقل شهری به جهت عقب‌ماندگی در ادوار گذشته، شهروندان را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده بود.

هرمزی ادامه داد: شورای ششم این موضوع را به عنوان الویت کار خود قرار داد و تکلیف شد تا همه ناوگان‌های شهری به این واسطه نوسازی و بهسازی شوند.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از نیمی از بودجه شهرداری به تحول در ناوگان‌های حمل و نقل جمعی اختصاص یافت تصریح کرد: همین امر نه تنها تاکنون رضایت نسبی شهروندان را فراهم آورده بلکه سبب افزایش تولید ناخالص ملی نیز شده است.

هرمزی در بخش دیگری از اظهارات خود، به تشریح قرارداد مهم شهرداری که با کمک رئیس جمهور شهید منعقد شده بود پرداخت و گفت: قرارداد ۲۵٠٠ اتوبوس برقی بسته شد و این امر تحول و زیرساختی فراهم خواهد آورد که تهران را در حوزه حمل و نقل کاملا متحول کند.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در پایان اظهارات خود با بیان اینکه تا پایان سال در حوزه حمل ونقل اتفاقات ویژه‌ای خواهد افتاد و حتما چهره شهر متحول می‌شود گفت: به کمک شهرداری منطقه ۲۲ در دو فاز صد دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه خواهیم کرد.

تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس احتیاج دارد 

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و مردم مظلوم غزه بیان کرد: با مشکلاتی چون تعطیلی ۱٠ ساله کارخانجات اتوبوس‌سازی مواجه بودیم و دولت‌های وقت نیز در بحث تامین بودجه برای خرید اتوبوس ردیف بودجه‌ای تامین نمی‌کردند.

چمران ادامه داد: هنوز این شرکت‌ها به وعده‌های خود به‌طور کامل عمل نکردند. این مهم جز با سیستم جهادی و جهشی جبران نخواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: تهران ۹ هزار دستگاه اتوبوس احتیاج دارد و اینکه مردم امروز منتظر اتوبوس هستند بی‌دلیل نیست.

چمران ادامه داد: امروز  ۱۰۰ دستگاه اتوبوس رونمایی شد،انتظار داشتیم ۱۶۰۰ دستگاه وارد ناوگان شود یعنی ده برابر این عدد اما به دلیل مشکلات میسر نشد.

وی در خاتمه اظهاراتش تاکید کرد: این مهم در ارتقا کیفیت زندگی مردم تاثیر مستقیم داشته و زندگی مردم را بهود می‌بخشد. ما در شورای ششم از حوزه های مختلف چون خدمات شهری و فرهنگی کم کردیم تا شاهد تحول در ناوگان‌های حمل و نقل شهری باشیم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما