شناسهٔ خبر: 67144998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تنش در شمال سرزمین های اشغالی؛

حملات بی سابقه حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی/ شلیک بیش از ۱۰۰ راکت به شمال فلسطین اشغالی/ حزب الله کدام مناطق را مورد هدف قرار داد؟ + عکس وفیلم

از ساعتی قبل حزب الله لبنان تعداد قابل توجهی راکت به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد. بر اساس گزارش منابع عبری زبان، تاکنون بیش از ۱۰۰ راکت شلیک شده است.

صاحب‌خبر -

سرویس جهان مشرق - از ساعتی قبل حزب الله لبنان در حمله ای گسترده، اقدام به شلیک بیش از ۱۰۰ راکت به شمال سرزمین های اشغالی کرد. منابع محلی صهیونیستی گزارش داده اند که حجم حملات بی سابقه بوده است. بخش های گسترده ای از مناطق شمالی سرزمین های اشغالی هشدار قرمز صادر کرده اند. این حجم از شلیک راکت در این حمله را میتوان بزرگترین و بی سابقه ترین حمله حزب الله لبنان در هشت ماه گذشته دانست.

لحظه شلیک راکت‌های حزب الله در سرزمین های اشغالی

شهرک های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه راهبردی هوایی میرون، پایگاه های رویسه القرن، الراهب و الرمثا در کشتزارهای اشغالی شبعا، مناطق طبریا و جولان اشغالی سوریه از جمله اهداف حمله موشکی امروز بوده است.

لحظه شلیک راکت‌های حزب الله در سرزمین های اشغالی

خبرگزاری فلسطینی سما نیز اعلام کرد که شماری زیادی موشکز به پایگاه راهبردی هوایی «میرون» ارتش رژیم صهیونیستی و اطراف آن را در کوه جبل الجرمق در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است. هنوز از میزان تلفات رژیم صهیونیستی گزارشی نرسیده است.

حملات گسترده حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی/ شلیک بیش از ۱۰۰ راکت به شمال فلسطین اشغالی

منابع خبری گفتند که حزب الله این عملیات گسترده موشکی را در پاسخ به ترور «سامی عبدالله» ملقب به «حاج ابوطالب» از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان انجام داده است.

حملات راکتی حزب الله لبنان ادامه دارد

تنش و درگیری میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی طی هفته گذشته به سطح جدیدی رسیده است. مقامات رژیم صهیونیستی حزب الله را تهدید به یک حمله قابل توجه کرده اند. رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که در حال نزدیک شدن به ساعت تصمیم گیری نهایی در رابطه با حزب الله لبنان هستیم. تعداد دیگری از مقامات تندرو رژیم صهیونستی خواستار پاسخ قاطع ارتش این رژیم به حملات حزب الله لبنان شده اند.

حزب الله از صبح امروز مسئولیت ۹ حمله علیه رژیم صهیونیستی را پذیرفته است. بر اساس بیانیه حزب الله اینها حملاتی است که تاکنون انجام شده است:

۱. حمله به کارخانه پلاسان در کیبوتس سعسع با موشک های هدایت شونده.

۲. حمله به پایگاهی از لشکر جلیل در آمیاد با ده ها کاتیوشا.

۳. حمله به پایگاه واحد کنترل هوایی در میرون با ده ها کاتیوشا.

۴. حمله به پایگاه عین زیکیم با ده ها کاتیوشا.

تصاویری از اصابت راکت‌های شلیک شده توسط حزب الله لبنان

روز گذشته شبکه «المیادین» گزارش داد که ارتش رژیم تل‌آویو حومه شهرک «جویا» در جنوب لبنان را هدف حملات تجاوزکارانه خود قرار داده است. پس از آن گزارش‌های غیررسمی از شهادت ۴ نفر از جمله یکی از فرماندهان ارشد میدانی جنبش مقاومت حزب‌الله در این حمله حکایت داشت. ساعتی بعد جنبش مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای شهادت یکی از فرماندهان میدانی خود در حمله بامداد چهارشنبه صهیونیست‌ها به جنوب لبنان را تایید کرد. در بیانیه حزب‌الله آمده است که «طالب سامی عبدالله» (ملقب به حاج ابوطالب) متولد سال ۱۹۶۹، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک «جویا» در جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

نظر شما