شناسهٔ خبر: 67144565 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

واکنش حزب‌الله به شهادت فرمانده ارشد خود

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: حزب‌الله لبنان شهید شدن یکی از فرماندهان خود را در جریان حمله اسرائیل به جنوب لبنان تایید و اعلام کرد که او طالب عبدالله بوده است.
روز سه‌شنبه اسرائیل در حمله به جنوب لبنان یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله را ترور كرد. فرد یادشده «مهم‌ترین» فرمانده حزب‌الله بوده که طی ۸ ماه جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله شهید شده است. حمله اسرائیل به شهرک جویا در جنوب لبنان انجام شده است که در جریان آن سه نفر دیگر نیز شهید شده‌اند.خبرگزاری رویترز هم در گزارشی نوشت طالب عبدالله فرمانده گروه حزب‌الله در منطقه مرکزی نوار مرزی لبنان با اسرائیل بوده است.بنا به این گزارش، طالب عبدالله، ملقب به ابوطالب حتی ارشدتر از وسام الطویل، فرمانده عالی‌رتبه حزب‌الله بود که ماه ژانویه در حمله اسرائیل شهید شد.
 در این حمله از «هواپیماهای بدون سرنشین» استفاده شده است.پس از انتشار خبر شهادت فرمانده ارشد حزب‌الله در جنوب لبنان، رسانه‌های اسرائیلی از شلیک بیش از ۱۰۰ موشک از لبنان به سمت اسرائیل خبر دادند. بنا به گزارش این رسانه‌ها، صدای چند انفجار در منطقه طبریه شنیده شده است.به نظر می‌رسد حزب‌الله در واکنش به ترور فرمانده ارشد خود، اسرائیل را «موشک‌باران» کرده است. 


 

برچسب‌ها:

نظر شما