شناسهٔ خبر: 67144560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در نشست خبری با موضوع بررسی بودجه 1403 و مقایسه آن با بودجه شهرداری شیراز در سال‌های گذشته مطرح شد؛

شهروندان شيراز درخصوص سند راهبردي سومين حرم اهل بيت(ع) مطالبه‌گر باشند

صاحب‌خبر -
شهروندان شيراز درخصوص سند راهبردي سومين حرم اهل بيت(ع) مطالبه‌گر باشند
خبرگزاری آریا-نشست خبری رئیس و اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز و اصحاب رسانه با موضوع "بررسی بودجه 1403 و مقایسه آن با بودجه شهرداری شیراز در سال‌های گذشته" برگزار شد.

به گزارش آریا در شیراز،رییس شورای اسلامی شهر شیراز شهروندان در نشست خبری خود با خبرنگاران که با حضور شهردار شیراز، تعدادی از معاونین و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع بررسی بودجه 1403 و مقایسه با بودجه شهرداری شیراز در سال های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: آن چه که تحت عنوان برنامه و بودجه ارائه می شود حاصل عملکرد همه بخش ها در شهرداری و در شورا حاصل عملکرد همه کمیسیون های تخصصی است و کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون مادر که محور این موضوع است باید آن چه که منویات اعضای شورا است را در برنامه تنظیم و چشم انداز یک ساله را با عدد و ارقام و درصد پیشرفت کار در بودجه قید کند تا تعیین تکلیف کار اجرایی برای همه مشخص شود.
وی افزود: در سال اول شورای ششم برای انجام امورات تعریف یک چشم انداز، 72 رویکرد و به دنبال آن برنامه پنج ساله شورای پنجم با تغییرات ایجاد شده به برنامه شیراز 1404 صورت گرفت و رونمایی شد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از انجام کار زیر ساختی برای 20 سال آینده کلان شهر شیراز در حوزه برنامه اشاره و تصریح کرد: این برنامه در قالب تدوین سند راهبردی سومین حرم اهل بیت(ع) در اردیبهشت ماه گذشته رونمایی شد که این وظیفه شورا را در ارتباط با شهر است.
حسینی ادامه داد: شورا و شهرداری، سایر دستگاه های اجرایی را برای این موضوع پای کار آورده تا این سند را به عنوان محور بپذیرند و ظرف دو ماه آینده بایستی برنامه عملیاتی خود را به استانداری فارس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه دهند.
وی خاطر نشان کرد: این سند 20 سال آینده کلان شهر شیراز را در قالب چارچوب، الزامات، اقتضائات فراهم می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه سند راهبردی سومین حرم اهل بیت مورد تایید نماینده عالی دولت در استان فارس دکتر ایمانیه ، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز حضرت آیت الله دژکام و تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) دکتر کلانتری است، اظهار کرد: این سند به تصویب شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری استان رسیده است و این سند یک سند زیر ساختی اساسی است و هم اکنون در دستور کار شهرداری و کمیسیون برنامه و بودجه است که حداکثر ظرف دو ماه آینده برنامه بیست ساله شورا و شهرداری را بازنگری کند و بر اساس چارچوب های مد نظر تدوین شده بازنگری و به تصویب نهایی برسد.
حسینی افزود: این یکی از اقدامات اساسی است که در سال جاری در شورا و شهرداری در دستور کار است و تمام کمیسیون ها باید این موضوع را مد نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: با تدوین برنامه عملیاتی بیست ساله همانگونه که شورای پنجم برنامه پنج ساله داشت شورای ششم نیز بلافاصله پس از این برنامه، شهرداری شیراز برنامه 5 ساله خود را از 1404 تا 1409 تدوین خواهد کرد تا به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز برسد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه بر اطلاع رسانی اصحاب رسانه در خصوص این سند تاکید کرد و اضافه کرد: شهروندان شیراز از مسئولین استان مطالبه گری موضوعات این سند را تا زمان اجرایی شدن درخواست کنند.
حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه بودجه اشاره و اظهار کرد: امروز بودجه شهرداری شیراز به لحاظ شاکله و نگاه برنامه ای و دقت در درآمد و هزینه، توزیع درآمد بخش های مختلف به صورت متوازن قابل مقایسه با بودجه سال 1400 نیست.
وی ادامه داد: در حوزه درآمد به لحاظ درصدی آن چه که به سمت آن رفتیم دو حوزه درآمدهای پایدار و درآمدهایی بوده که جنبه سرمایه گذاری داشته است و در این راستا از شهرداری این انتظار را داشتیم که در زمینه تامین درآمدهای جدید از طریق فروش املاک اقدام کند.

نظر شما