شناسهٔ خبر: 67144398 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تغییر رویکرد مسلمانان در انتخابات پیش رو در انگلیس

کمتر از سه هفته دیگر انتخابات عمومی در بریتانیا برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه اکنون به موضوع مهمی در انتخابات این کشور مبدل شده است به گونه‌ای که صلح طلبان، به ویژه مسلمانان در انگلیس، اعلام می‌کنند در انتخابات امسال، فقط به نامزد‌ها و احزابی رای خواهند داد که با جنایات اسرائیل مخالفت کنند.

ناناباورا فعال مدنی مسلمان در انگلیس گفت: ما باید گام نخست را در انتخابات امسال درست برداریم و نشان دهیم که رای دهندگان و نامزدها، لازم نیست در چارچوب احزاب سیاسی فعلی اقدام کنند. مسلمانان و همفکران آنان باید منعطف رای دهند. دیگر زمانی که مسلمانان به حزب کارگر رای می‌دادند، گذشته است، زیرا خیانت این حزب را دراهداف مورد نظرشان دیدند و البته جا خوردند. اکنون زمان راه اندازی یک جنبش مستقل انتخاباتی برای مسلمانان و صلح طلبان بریتانیاست.  

بدیهی است رای دهی سامان‌مند صلح طلبان و مسلمانان در انتخابات ماه آینده، با خشم هواداران صهیونیسم روبرو شود. نایجل فاراژ سیاست مدار راست افراطی و رهبر حزب رفورم یا اصلاحات گفت: چند هفته پیش انتخابات محلی در شماری از شهر‌های ما برگزار شد و شماری از مردم براساس اصول دینی خود رای دادند. اعضای شورا‌هایی در شهر‌هایی همچون برنلی و لیدز، پس از پیروزی فریاد الله اکبر سر دادند که بسیار بسیار عمل بدی بود.

انتخابات سراسری در انگلستان یا بریتانیا برای تعیین نمایندگان مجلس و دولت بعدی ۱۴ تیر ماه برگزار خواهد شد. پیش از این، شماری از اقوام از جمله یهودیان، در انتخابات کشور‌های غربی، به صورت حساب شده رای می‌دادند.

مسلمانان در انگلستان امسال نخستین بار با راه اندازی سامانه «رای مسلمان»، قصد دارند به صورتی منسجم و هدفمند در انتخابات این کشور شرکت کنند که تحول مهمی در استفاده از آرای مسلمانان، برای حفظ ارزش‌های مورد نظر آنان و نیز تحقق اهدافشان ارزیابی شده است.

<div id="video-display-embed-code_11208560"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4257813/11208560?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما