شناسهٔ خبر: 67144390 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ترکیب تیم کشتی آزاد روسیه در مسابقات بریکس / احتمال حضور بیش از ۴ هزار‌ کشتی‌گیر در کازان

ترکیب تیم کشتی آزاد روسیه برای حضور در بازی‌های بریکس کازان اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، روز‌های ۲۸ و ۲۹ خرداد، مسابقات کشتی آزاد به‌عنوان بخشی از بازی‌های بریکس در کازان روسیه برگزار می‌شود که حاجی مراد گاتسالوف، سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه، ترکیب تیمی را که راهی کازان می‌شود، اعلام کرد.

تا آخرین لحظه، سوال درخصوص دو وزن ۵۷ و تا ۹۷ کیلوگرم وجود داشت که در نهایت رامیز گامزاتوف در مقابل موسی مختیخانوف و بدی-مادیر سامدان در برابر ایگور اووسیانیکوف پیروز شدند.

ترکیب تیم ملی روسیه در بازی‌های بریکس به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم: رامیز گامزاتوف
وزن ۶۱ کیلوگرم: بشیر ماگومدوف
وزن ۶۵ کیلوگرم: عباس گادژی ماگومدوف - قهرمان جهان، قهرمان دو دوره اروپا
وزن ۷۰ کیلوگرم: قربان شیرایف قهرمان اروپا
وزن ۷۴ کیلوگرم: آنزور زاکویف
وزن ۷۹ کیلوگرم: ماگومد ماگومایف
وزن ۸۶ کیلوگرم: مالک شاوائف
وزن ۹۲ کیلوگرم: آلن باگایف
وزن ۹۷ کیلوگرم: بدی-مادیر صمدان
وزن ۱۲۵ کیلوگرم: شمیل موسایف

بازی‌های بریکس از ۲۲ خرداد در کازان آغاز می‌شود و مسابقات کشتی آن از ۲۸ تا پایان خردادماه برگزار می‌شود. اولین نفراتی که روی تشک کازان حاضر می‌شوند، کشتی‌گیران آزادکار هستند. 

طبق پیش‌نویس قطعنامه وزارت ورزش فدراسیون روسیه، ۳۵۸.۴ هزار روبل جایزه برای این مسابقات در نظر گرفته شده است. 

رقبای روس‌ها عمدتاً از ایران، قزاقستان، بلاروس و قرقیزستان هستند. واقعیت این است که اول از همه ورزشکاران کشور‌های عضو انجمن سیاسی و اقتصادی BRICS در این بازی‌ها شرکت خواهند کرد. این نام مخفف حروف اول بنیانگذاران این سازمان - برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. پس از آن کره شمالی، ایران، امارات، مصر و اتیوپی به آن‌ها اضافه شدند. حضور تیم‌های کشور‌های وفادار به بریکس نیز پیش‌بینی می‌شود.

با این حال، کشتی‌گیران آزادکار نباید آرام باشند، زیرا ممکن است علاوه بر کشور‌های ذکر شده، کشتی‌گیران قدرتمند از کشور‌های دیگری نیز حضور داشته باشند، زیرا دعوت‌نامه‌ها به ۶۰ کشور ارسال شده است و انتظار می‌رود بیش از ۴ هزار شرکت‌کننده به کازان بیایند.

انتهای پیام/

نظر شما