شناسهٔ خبر: 67143839 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدینه منوره از زائران ایرانی خالی شد/ آغاز اعزام‌های کاروان‌های «مدینه بعد» از ۱۴ ذی‌الحجه

آخرین زائران کاروان‌های «مدینه قبل» شامگاه ۲۲ خردادماه به مکه مکرمه مشرف شدند و در حال حاضر هیچ زائر ایرانی در شهر پیامبر (ص) حضور ندارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج وزیارت؛ علی اصغری رئیس ستاد مدینه منوره با بیان اینکه نخستین کاروان «مدینه قبل» بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه وارد شهر پیامبر (ص) شد گفت: طی این بازه زمانی ۲۵ روزه و تا پایان وقت ۱۷ خرداد ماه حدود ۵۰ هزار زائر ایرانی از طریق فرودگاه مدینه وارد سرزمین وحی شدند.

وی افزود: زائران ایرانی پس از ۵ روز حضور در مدینه النبی، بعد از احرام بستن در میقات شجره، با قطار به مکه مکرمه اعزام شدند.

رئیس ستاد مدینه منوره روند ورود زائران به مدینه را مناسب دانست و گفت: بحمدالله پرواز‌ها به خوبی انجام پذیرفت و انتقال زائران با قطار به مکه نیز با سرعت و صحت صورت گرفت که رضایتمندی زائران را در این حوزه شاهد بوده‌ایم.

به گفته اصغری، آخرین زائران کاروان‌های حاضر در مدینه نیز شامگاه سه شنبه ۲۲ خرداد ماه عازم مکه مکرمه شدند و این شهر خالی از حضور زائران شد.

وی افزود: طی این مدت ۳۶۵ کاروان از کشورمان به مدینه منوره عزیمت کردند که در حال حاضر همه این زائران در مکه حضور دارند و طی روز‌های آتی همه زائران در مشاعر مقدسه حضور خواهند یافت.

اصغری با بیان اینکه اعزام زائران «مدینه بعد» نیز از چهاردهم ذی الحجه انجام می‌گیرد، گفت: این زائران کشورمان نیز براساس برنامه ریزی صورت گرفته با قطار سریع السیر به مدینه منتقل می‌شوند. انتقال زائران با قطار حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد که این روند در گذشته با اتوبوس و طی ۸ ساعت انجام می‌گرفت.

وی تصریح کرد: عوامل و خادمان نیز شامگاه دوازدهم ذی الحجه رهسپار مدینه می‌شوند تا شرایط طبخ غذا، اسکان و سایر خدمات اجرایی را پیش از حضور زائران فراهم آورند.
اصغری همچنین به شرایط اسکان در مدینه اشاره کرد و گفت: در مدینه قبل ۱۹ هتل در اختیار زائران کشورمان قرار داشت که در زمان حضور زائران در مدینه بعد نیز همین تعداد هتل در اختیار زائران خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما