شناسهٔ خبر: 67125200 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

انجام ۳۷۰ پرواز به سمت عربستان/ عملیات انتقال زائران ایرانی پایان یافت

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: عملیات انتقال زائران کشور به سرزمین وحی دوشنبه‌شب، بیست‌ویکم خرداد با پرواز آخرین هواپیما به مقصد جده پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ‌وهنر خبرگزاری سلامت(طبنا)غلامرضا رضایی با بیان اینکه انتقال آخرین گروه زائران ایرانی به سرزمین وحی و عملیات اعزام و انتقال حجاج و عوامل ایرانی حج تمتع ۱۴۰۳ به عربستان پایان یافته است، اظهار کرد: با عنایت الهی و تلاش‌های شبانه‌روزی همه دست‌اندرکاران و دستگاه‌ها همه زائران و عوامل، به سلامت به عربستان انتقال یافتند و اکنون در سرزمین وحی حضور دارند.

وی افزود: نخستین پرواز زائران ایرانی بامداد بیست‌وچهارم اردیبهشت از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد مدینه منوره انجام گرفت و آخرین پرواز نیز دوشنبه‌شب، بیست‌ویکم خرداد از ترمینال سلام به فرودگاه جده انجام پذیرفت.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ۲۲۰ پرواز از کشور به فرودگاه مدینه و ۱۵۹ پرواز نیز به فرودگاه جده انجام گرفت که در مجموع ۳۷۹ پرواز به کشور عربستان انجام پذیرفت.

رضایی ادامه داد: طی این بازه زمانی ۳۶۵ کاروان مدینه قبل و ۲۵۸ کاروان مدینه بعد وارد عربستان شدند که همه کاروان‌های مدینه قبل پس از حضور پنج‌روزه در شهر پیامبر (ص) با قطار سریع‌السیر به مکه منتقل شدند؛ قرار است روند انتقال زائران مدینه بعد نیز با قطار انجام گیرد. در حال حاضر نیز فقط تعداد محدودی از کاروان‌ها در مدینه حضور دارند و بیشتر کاروان‌ها به مکه مکرمه رسیده‌اند و در این شهر اسکان یافته‌اند.

وی تصریح کرد: مدینه منوره نیز تا پایان وقت روز سه‌شنبه از زائران کشور خالی می‌شود و همه زوار ایرانی در مکه حضور خواهند یافت و آماده حضور در مشاعر مقدسه می‌شوند.

نظر شما