شناسهٔ خبر: 67108086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ورود بیش از ۸۳ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی

بنابر اعلام ستاد مکه، ۸۳ هزار و ۸۹۷ نفر از زائران کشورمان تا پایان وقت روز یکشنبه (۲۰ خرداد) وارد سرزمین وحی شده اند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، ستاد مکه از انتقال ۸۳ هزار و ۸۹۷ نفر از زائران کشورمان تا پایان وقت روز یکشنبه (۲۰ خرداد) به سرزمین وحی خبر داد که در این میان سهم فرودگاه مدینه بیش از ۵۰ هزار نفر بوده است.

پروازهای اعزام زائران حج تمتع کشورمان که از بامداد ۲۴ اردیبهشت به سرزمین وحی آغاز شده طبق اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، روز دوشنبه (۲۱ خرداد) پایان می‌یابد.

بر اساس اطلاعیه ستاد مکه، طی این مدت ۳۶۵ کاروان به مدینه منوره وارد شدند که به این کاروان‌ها مدینه قبل گفته می‌شود؛ در حال حاضر تنها ۲۹ کاروان شامل ۳۹۲۹ زائر در مدینه به سر می‌برند که تا فردا سه شنبه (۲۲ خرداد) پس از محرم شدن در مسجد شجره به دیگر زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام ملحق خواهند شد.

طی این بازه زمانی ۴۶ هزار و ۲۴۹ نفر در قالب ۳۳۶ کاروان از مدینه النبی به مکه مکرمه اعزام شده‌اند که کار انتقال همه این زائران با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توسط قطار سریع‌السیر حرمین انجام شد.

وضعیت زائران ایرانی در مکه مناسب گزارش شده و هم‌اکنون ۵۸۰ کاروان شامل ۷۹ هزار و ۹۶۸ زائر در هتل‌های مکه اسکان یافته‌اند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۷۱۹ زائر از طریق فرودگاه جده به عربستان انتقال یافتند. این زائران ابتدا در میقات جحفه احرام بستند و سپس با اتوبوس برای انجام اعمال عمره تمتع راهی مکه مکرمه شدند.

این اطلاعیه می‌افزاید: طی این مدت ۲۲۰ پرواز به فرودگاه مدینه و ۱۵۱ پرواز به فرودگاه جده صورت گرفته است و تا پایان امروز نیز ۱۴ کاروان به تعداد ۲۱۹۰ زائر با ۹ پرواز وارد فرودگاه جده می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما