شناسهٔ خبر: 67143464 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهادت ۶ فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در جنین

زینب غلامی

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۶ جوان به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در غرب جنین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: طی یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرک کفردان در غرب جنین ۶ جوان فلسطینی شهید و یک تن دیگر زخمی شدند.

به گفته منابع محلی نیروی ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به این شهرک یورش برده و منزلی را محاصره کردند. بعد از آن نیز تجهیزات نظامی دیگری وارد این شهرک شد و درگیری‌هایی میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها رخ داد.

به گفته منابع نیروهای رژیم صهیونیستی از یک جوان خواستند خود را تسلیم کند و بعد منزل را گلوله باران کردند. همچنین بالگردهای آپاچی رژیم صهیونیستی بر فراز این منطقه به پرواز درآمدند. نیروهای رژیم صهیونیستی مانع ورود آمبولانس‌ها به این مکان برای انتقال مجروحان شدند.

به گفته منابع، درگیری‌های شدیدی بین اعضای مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگری که به این شهرک حمله کردند، رخ داد و اعضای مقاومت فلسطین به سمت خودروهای رژیم صهیونیستی بمب پرتاب کردند.

جنبش حماس شهادت این ۶ جوان فلسطینی در غرب جنین را تسلیت گفت و تاکید کرد: خون پاک این شهدا راه آزادی و پیروزی بر رژیم اشغالگر وحشی را هموار خواهد کرد.

جنبش حماس تاکید کرد: رژیم جنایتکار اشغالگر در این توهم به سر می‌برد که کشتارهایش در کرانه باختری و نوار غزه ملت ما را به کنار گذاشتن گزینه خود برای مقاومت در برابر این وحشی‌گری و دفاع از سرزمین و مقدساتش وادار می‌کند. این جنایت‌های مکرر تنها عزم و اراده ملت و مقاومت ما را برای ادامه مسیر خود تا زمان بیرون راندن اشغالگران تقویت می‌کند.

جنبش حماس مردم کرانه باختری را به ثبات و پایداری بیشتر و تشدید انتفاضه در برابر اشغالگران و شهرک نشینان دعوت کرد.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفت اکتبر ارتش این رژیم عملیات‌ها و یورش‌های خود را به کرانه باختری افزایش داده است که منجر به شهادت ۵۴۴ نفر از جمله ۱۳۳ کودک و زخمی شدن بیش از ۵۲۰۰ نفر دیگر در کرانه باختری شده است.

طبق گزارش خبرگزاری معا، همچنین یک جوان فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی در شرق طولکرم مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

به گفته منابع نیروهای رژیم صهیونیستی به محله شویکه در شمال طولکرم یورش بردند و از بمب صوتی و گلوله واقعی استفاده کردند.

از سوی دیگر اعضای مقاومت فلسطین با بمب خودروهای رژیم صهیونیستی را در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس هدف قرار دادند.

نیروهای رژیم صهیونیستی بعد از چند ساعت یورش به این اردوگاه از آن عقب نشینی کردند.

انتهای پیام

نظر شما