شناسهٔ خبر: 67296014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخست وزیر مجارستان: تلاش غرب برای شکست روسیه در اوکراین بیهوده است

تهران- ایرنا - نخست وزیر مجارستان تلاش غرب طی سه سال گذشته در حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی از کی‌یف برای شکست دادن روسیه را «بیهوده» خواند و دلیل اصلی بروز این جنگ را نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو از جمله تلاش اوکراین برای پیوستن به ناتو دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری تاس از مبدا بوداپست با انتشار این خبر افزود: ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان به رادیو «کاسوث» (the Kossuth radio) گفت: کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا و با حمایت‌های به عمل آمده از سوی آلمان، خواهان شکست روسیه در جنگ اوکراین هستند، اما چنین قصد و طرح‌هایی بیهوده بوده و هزینه آن چنان گزاف است که ارزش آنرا ندارد.

اوربان در این باره تاکید کرد: وضعیت این گونه بنظر می رسد که جهان غرب خواهان شکست روسیه با کمک آلمان و تحت رهبری ایالات متحده آمریکا است، به نظر من این امر تلاشی بیهوده و ناامیدانه است، حتی چنانچه موفق شویم که اصلا این مساله واقع بینانه نیست، باید آنقدر بهای سنگینی بپردازیم که ارزشش را نخواهد داشت.

در این گزارش آمده است: اوربان درعین حال که روسیه را مسئول آغاز درگیری‌ها در اوکراین عنوان کرد، به این نکته اشاره نمود که علت اصلی این درگیری تمایل کی‌یف در پیوستن به ناتو بوده است.

بنابراین گزارش نخست وزیر مجارستان گفت: در پایان، پرسش این خواهد بود که آیا اوکراین عضو ناتو خواهد شد یا خیر، این جنگ درباره «سواستوپول» (Sevastopol) (شهر بندری در ساحل شمالی دریای سیاه واقع در شبه جزیره کریمه) است؛ جایی که پرچم ناتو و یا پرچم روسیه در آن برافراشته می‌شود. روس ها می گویند که پرچم روسیه اکنون در آنجا در اهتزاز است و آنها مایل نیستند که با پرچم ناتو عوض شود و آنها (روس ها) نمی خواهند با کشورهای عضو ناتو هم مرز شوند.

به گزارش ایرنا، غرب به سرکردگی آمریکا با نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو به شعله ور شدن آتش جنگ در اوکراین در مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ منجر شد، کشورهای عضو ناتو به رهبری آمریکا تاکنون با حمایت های هنگفت مالی و نظامی هرگونه مسیر دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به آتش این جنگ را مسدود ساخته اند.

نظر شما