شناسهٔ خبر: 67143165 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

راستینه:

عضویت ایران در شانگ‌های و بریکس فرصتی استثنایی است

صاحب‌خبر -
عضویت ایران در شانگ‌های و بریکس فرصتی استثنایی است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهمیت ایران به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیک و کنشگری فعال در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی بر کسی پوشیده نیست، گفت: عضویت ایران در سازمان‌های همکاری شانگ‌های و بریکس برای ایجاد پروژه‌های مشترک المنافع با کشورهای عضو فرصت استثنایی است.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، احمد راستینه هفشجانی ، در مورد اولویت‌ها مجلس در حوزه مباحث سیاسی، گفت: یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه کشور گسترش روابط دیپلماتیک سیاسی و همچنین برقراری امنیت پایدار در مرزها است که باید به صورت ویژه دیده شود.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پایدار سازی مرزها از اولویت‌های وزرات کشور است، افزود: یکی از کار ویژه‌های مهم مجلس دوازدهم تلاش برای کمک به تامین اعتبارات در پایدارسازی امنیت مرزها است به عبارتی آسیب‌های متعددی که در بحث پایدارسازی امنیت مرزها رخ داده که هزینه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بی‌شماری را برای کشور ما رقم زده است، تمرکز در بحث کار ویژه برای امنیت مرزها از اولویت‌های نخست مجلس دوازدهم خواهد بود.
نماینده مردم در مجلس دوازدهم گسترش روابط بین المللی را یکی از اصول توسعه دانست و تصریح کرد: در حوزه روابط بین‌الملل و توسعه روابط دیپلماتیک و سیاسی با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای منطقه ضروری است و این مهم باید در برنامه ریزی مجلس دوازدهم قرار بگیرد تا با توجه به پیمان‌های منطقه‌ای و ایجاد هم‌افزایی میان کشورهای همسایه، موضوعات مشترک المنافع در اولویت روابط باشد.
راستینه با بیان اینکه اهمیت ایران به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیک و کنشگری فعال در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد : عضویت ایران در سازمان‌های شانگ‌های و بریکس برای ایجاد پروژه‌های مشترک المنافع با کشورهای عضو فرصتی استثنایی است، این همکاری‌های متقابل و اشتراکی و حتی دو یا چند جانبه به نظر می‌رسد که می‌تواند از اولویت‌های مهم سیاست خارجی دولت آینده باشد باید این عضویت را به نوعی در زندگی عموم جامعه شاهد باشیم.
نماینده مردم در مجلس دوازدهم در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مولفه‌های مهم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تمرکز بر توسعه روابط با کشورهای مسلمان در مناطق مختلف جهان به ویژه کشورهای همسایه ، باز تعریف منافع مشترک منطقه‌ای و رسیدن به یک قرارداد پایدار بر اساس حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که می‌تواند بسیار موثر باشد . /
پایان پیام

نظر شما