شناسهٔ خبر: 67142972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال در زنجان آغاز شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: طرح امنیت غذایی کودکان زیر پنج سال در زنجان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: برنامه ارتقای امنیت غذایی کودکان زیر پنج سال طرحی است که به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ایجاد شده است که در این طرح کودکان نیازمند به حمایت تغذیه‌ای شناسایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح اندازه‌گیری وزن و قد و بی‌ام‌آی بدن کودکان هر ماه پایش می‌شود، ادامه داد: اگر شاخص‌های رشد منطبق با استانداردهای رشد باشد، کودک نیاز به حمایت ندارد اما اگر پایین‌تر از سطح استاندارد باشد، نیازمند یک تغذیه مضاعف و حمایتی است که به وزن ایده‌آل برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: در طرح مربوط به ارتقای امنیت غذایی کودکان، همه کودکان واجد شرایط از نگاه وزارت بهداشت با معرفی به وزارت تعاون می‌توانند بدون محدودیت تا پنج سالگی تحت پوشش قرار گیرند.

جعفری با اشاره به نحوه اجرایی شدن این طرح گفت: در این طرح برای سرپرست خانوار کودکانی که در دهک یک تا پنج هستند، مبلغ یک میلیون تومان و برای سرپرست خانوار کودکانی که در دهک شش و هفت هستند مبلغ ۶۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.

وی افزود: در استان زنجان با اجرای طرح اختصاص سبد غذایی به خانوارهای دارای کودک کمتر از پنج سال دچار سوءتغذیه، ۸۶۱ کودک تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در طرح مربوط به امنیت غذایی کودکان، سبد غذایی از ۱۱ قلم معمول شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم مرغ و حبوبات تأمین می‌شود که قیمت آن‌ها بر مبنای سال ۱۴۰۱ و باقی‌مانده قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۳) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری صورت گرفته این اقلام به ۱۶ مورد افزایش پیدا کرد تا دایره مواد مغذی مشمولان این طرح گسترده‌تر شود.

نظر شما