شناسهٔ خبر: 67142968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

تکمیل نهایی سد نرماب به ۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه تکمیل نهایی سد نرماب به ۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: درصورت تأمین منابع مورد نیاز فاز نخست سد نرماب چهل چای، آبگیری این سد در سال‌جاری انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلستان، ایرج حیدریان صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم خرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تکمیل نهایی سد نرماب و موارد باقی‌مانده از جمله «احداث شبکه‌های انتقال، ساخت سد انحرافی و تونل انتقال آب از رودخانه «خرمالو» آزادشهر، جابه‌جایی سه روستای باقی‌مانده (پس‌پشته، محمد زمان‌خان و باقرآباد) با مجموع جمعیت ۷۰۰ خانوار و تملک زمین‌های کشاورزی آن‌ها و نیز تملک زمین‌های باقی‌مانده در کاسه سد» با احتساب قیمت و دستمزدهای سال‌جاری به بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه قرار شد تا این پروژه در قالب دو مرحله اجرا شود، افزود: سد نرماب در مرحله نخست به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساخت واحدهای اهالی روستای جنگلده بالا نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: تملک ۲۸۰ هکتار زمین واقع در کاسه سد، تکمیل تصفیه‌خانه مینودشت و پرداخت هفت هزار میلیارد ریال مطالبات پیمانکار نیز از دیگر اقدامات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه است.

وی اضافه کرد: در صورت تأمین منابع مورد نیاز فاز نخست سد نرماب چهل چای، آبگیری این سد در سال‌جاری انجام خواهد شد، وعده‌ای که دولت سیزدهم داده و خود را مکلف به انجام آن کرده است.

به گفته حیدریان، با تکمیل فاز نخست سد نرماب، آب آشامیدنی پایدار مناطق شهری و روستایی مینودشت و آب مورد نیاز بخشی از اراضی کشاورزی این شهرستان تأمین خواهد شد.

نظر شما