شناسهٔ خبر: 67142647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هشدار هواشناسی هرمزگان؛ از حریم رودخانه‌های فصلی فاصله بگیرید

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان، در تشریح وضعیت آب‌وهوایی از ناپایداری جوی و دریایی در این استان در ساعات بعدازظهر امروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، مجتبی حمزه‌نژاد صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ساعات صبح امروز در سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در پاره‌ای نقاط استان به‌ویژه ارتفاعات و محدوده تنگه هرمز، رشد ابرهای هم‌رفتی و رگبار پراکنده، باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، ازاین‌رو باید از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی افزود: در دیگر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به‌صورت تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا نیز در ساعات صبح تا ظهر نسبتاً آرام خواهد بود، اما در ساعات بعدازظهر و شب، وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی روی خلیج‌فارس و جزایر غربی استان (کیش و لاوان) پیش‌بینی می‌شود و دریا در محدوده خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد شد که بیشینه سرعت باد بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، بیش از یک‌ونیم متر پیش‌بینی می‌شود، در این ساعات شناورهای سبک و صیادی از رفت‌وآمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت‌وآمد ایمن شناورها در نظر گرفته شود.

حمزه‌نژاد افزود: روز پنجشنبه تمرکز بادهای نسبتاً شدید شمال‌غربی روی نیمه‌شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به‌ویژه جزایر کیش و لاوان خواهد بود و همچنان دریا در این نواحی، مواج پیش‌بینی می‌شود، همچنین در مناطق غربی استان، افزایش سرعت باد سبب وقوع گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و شعاع دید افقی خواهد شد و به‌لحاظ دمایی نیز تا پایان هفته جاری، نوسان یک تا سه درجه‌ای دما مورد انتظار است.

نظر شما