شناسهٔ خبر: 67142132 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اسبقیان: انگیزه به وجود آمده بین سابریست‌های ایران منجر به اتفاقات خوبی خواهد شد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش با حضور در محل اردوی تیم ملی اسلحه سابر بر حمایت تمام قد وزارت ورزش از این تیم تاکید کرد. معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش با حضور در محل اردوی تیم ملی اسلحه سابر بر حمایت تمام قد وزارت ورزش از این تیم تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش همراه با سردار داود آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر ورزش با حضور در سالن شمشیربازی آکادمی ملی المپیک از اردوی تیم ملی اسلحه سابر بازدید کرد.

پورسلمان: پازل موفقیت با آمدن پیمان فخری کامل شد

در جریان این بازدید دکتر علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی در این بازید ضمن تشکر از حضور معاون وزیر در اردو اشاره ای به مسیر طی شده برای کسب سهمیه تیمی المپیک داشت و حضوری که ملی پوشان المپیکی بعد از کسب سهمیه در کمپ بین المللی اورلئان داشتند.

وی گفت: به بازیکنان خدا قوت می گویم، آنها دوران سختی را پشت سر گذاشتند به خصوص طی ۵۰ روزی که در پادگان اورلئان بودند و همزمان با پیگیری تمرینات شان، با شرایط سخت برای اخذ ویزا حضور در مسابقات و سفر به محل برگزاری آنها هم مواجه بودند. 

رییس فدراسیون شمشیربازی بازگشت پیمان فخری را اتفاقی مبارک عنوان کرد که منجر به کامل شدن پازل موفقیت شد و در این زمینه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید تمام ظرفیت های داخلی پای کار باشند، اشاره داشت.

دکتر پورسلمان همچنین اشاره ای به وضعیت ایران در بخش انفرادی و تیمی رنکینگ جهانی داشت و ابراز امیدواری کرد که در مسابقات قهرمانی آسیا (کویت)، با کسب امتیاز لازم کم و کاستی ها در این زمینه جبران شود.

وی همچنین از وزارت ورزش بابت حمایت معنوی و مالی از شمشیربازی تشکر کرد.

علی پاکدامن: امیدوارم نماینده ای شایسته برای کشور عزیزمان در پاریس باشیم

علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی اسلحه سابر در جریان این بازدید به مسیری که این تیم برای کسب سهمیه تیمی المپیک طی کرد، اشاره داشت و گفت: دوره سختی را برای دستیابی به سهمیه پشت سر گذاشتیم، ژاپن، چین و‌ قزاقستان رقیبان اصلی ما بودند. حتی از اروپا رقیب داشتیم.

وی ادامه داد: خدا رو‌ شکر موفق به کسب نتیجه شدیم و امیدوارم در پاریس هم نماینده شایسته ای برای کشور عزیزمان باشیم.

پاکدامن همچنین از حمایت های وزارت ورزش تشکر و قدردانی کرد.

فرزاد باهر ارسباران: به تیم اسلحه سابر پیش از المپیک روحیه و انگیزه خوب بدهید

فرزاد باهر ارسباران هم با یادآوری دوره ای که سید محمد شروین اسبقیان مدیریت ورزش آذربایجان شرقی را بر عهده داشت: در آن دوره هم آقای اسبقیان به ورزش و شخص من لطف زیاد داستند، محبت های شان همیشه شامل حال بود. 

این ملی پوش المپیکی اسلحه سابر با مرور دوره های تمرینی که در زمان اسبقیان در استان آذربایجان شرقی داشته است، تصریح کرد: امیدوارم لطف شان شامل حال تیم ملی اسلحه سابر هم بشود و قبل از المپیک یک روحیه و انگیزه خوب به ما بدهند.

اسبقیان: وزارت ورزش تمام قد از شمشیربازی حمایت می‌کند/ تمرکزتان روی تصویرسازی ذهنی موفقیت باشد

در پایان سید محمد شروین اسبقیان  بر حمایت تمام قد وزارت ورزش از این تیم تاکید کرد و خطاب به ملی پوشان به آنها توصیه کرد که تمرکز خود را روی تصویر سازی ذهنی برای موفقیت قرار دهند. 

وی گفت: حضور در کنار ملی پوشان شمشیربازی به قدری برایم اهمیت داشت که به خاطر آن یک جلسه را کنسل کردم. 

وی با اشاره به بازگشت پیمان فخری و اینکه او جزو مفاخر ورزش ایران است، خاطرنشان کرد: از بازگشت او و‌ کمکی که به تیم خواهد داشت، خوشحالیم.

اسبقیان با بیان اینکه زندگی من‌ با ورزش همراه بوده است، تصریح کرد: شرایطی که می بینم، گویای آمادگی و انگیزه ملی پوشان شمشیربازی است. این انگیزه منجر به کارهای بزرگی می شود. فقط باید گوش به فرمان سرمربی تیم یعنی پیمان فخری باشید. شک‌ نکنید همین پیروی صد در صد نتیجه می دهد.

معاون وزیر ورزش تاکید کرد: این روزهای باقی مانده به المپیک بسیار حساس است، تمرکزتان روی تصویرسازی ذهنی موفقیت باشد به خصوص که شما سربازان عرصه فرهنگی ورزش کشور هستید.

اسبقیان با بیان اینکه وزارت ورزش تمام قد کنار شمشیربازان است، گفت: شمشیربازان همیشه جزو تحصیل کرده های ورزش بودند. پورسلمان که امروز رییس فدراسیون است، در زمان ورزشکار بودن هم جزو بهترین ها بود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش با بیان اینکه برای تیم‌ ملی اسلحه سابر در المپیک آرزوی موفقیت دارم، گفت: در کنار تمرین، به ائمه اطهار و دعای پدر و مادرتان هم متوصل شوید.

انتهای پیام/

نظر شما